onsdag, maj 23, 2007

Spiders and flies

Sotfläckarna på väggarna vittnar om en kamp på liv och död under påverkan av alkohol från helgen. Har tydligen gått lös med hårspray, som något våp lämnat i all hast, och en tändare för att få bukt med spindelproblemet. Tanken på att flambera Djävulens lärljungar kändes förmodligen klockren och genialisk. Men offensiven var i efterhand totalt verkningslös. Spindlarna lever fortfarande och stirrar på mig med lömska elaka ögon. Ögon som sänder ut budskap om lidande och ond bråd död. Jag undrar om Anticimex rycker ut för att ha ihjäl två spindlar i sov och badrum? Kanske om jag gråter och berättar om armén som hägrar utanför fönstren. Stängda fönster resulterar i kvav och unken luft i sommartider. Har fortfarande inte släppt myten om att spindlarna kryper in i ändtarmen och bygger bo. Aldrig förr har knipövningarna känts så självklara. Men värst är den psykiska stress jag upplever. Förstoppningen och den härskna stanken från min otvättade kropp får mig att känna ett oerhört självförakt. Sömnlösheten leder till otäcka sinnesförvridningar. Har helt tappat greppet om tid och vad som är verkligt och inte. Vättarna i de kulörta frisyrerna och melerade sparkdräkter, är de på riktigt? De små vättarna som springer i cirklar på köksgolvet utan att svara på tilltal. Vad vill de mig? Om de ändå ska vara här kan de väl göra lite nytta som att laga spislampan eller något. Jesus ropar från linoleumgolvet om att han är korsfäst och trött. Vem är han att klaga? Jag orkar snart inte mer. Måtte dårskapen förhindra vansinnet.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Är du vår tids svar på Raskolnikov? Måtte du inte dräpa nån stackars käring bara...

stefanmedo sa...

vår tids någonting är du i alla fall, så mycket är säkert. en dag kommer jag inte att veta vilket jag föredrar; det roliga eller the dark stuff. mycket bra.