tisdag, maj 15, 2007

Edenbeast

Idag har jag funderat på hur det hade varit om vi fortfarande var kvar i paradiset. Hur livet hade sett ut om inte Eva blivit lurad av den där snoken angående den förbjudna frukten. De hade det ju så underbart, Adam och Eva, där de knallade i sina paradisdräkter i Edens Lustgård. Ända tills Eva blev övertalad av ormen att äta av äpplet och dela med sig till Adam. Hon trodde att de två skulle bli lika visa som Gud.
Aldrig hört något så jävla dumt, ingen kan någonsin bli lika vis som Gud. Typiskt lättlurade kärringar. Ormen kunde lika gärna sagt ”Du Eva, följ med till min van i den skumma gränden där borta så ska vi fixa så att du hamnar på omslaget till Vougue”.
Jävla Eva, jag kunde ha varit i paradiset nu, skuttandes omkring lycklig med ett litet björklöv för att skyla junioren. Att Adam och Eva utrustades med förstånd för att klara av den otrygga tillvaron utanför paradiset gör mig lite avundsjuk. Vad hände med mitt förstånd?

Har även funderat en del på ”Tjuren Ferdinand”, han på julafton ni vet. Den där tjuren måste ju helt klart vara bög. Han sitter där under sin jävla korkek och luktar på blommorna och pratar med pipig röst. Slickar män på bröstet istället för att stånga ihjäl dom. Det störde mig lite först, det där att han är bög. Men när jag tänker efter –Åh, vad fint. Vilket vackert pacifistiskt budskap. Om alla prioriterade blomster framför våld skulle vi få sötare värld. Jag kan tänka mig att bli bög på köpet. Får ju ändå aldrig träna på några heterosexuella nakenövningar.
Varma kramar/W

Inga kommentarer: