söndag, mars 01, 2009

No fun

Vasaloppet pågår just nu. Oerhört ointressant. Men eftersom P1 sänder gudstjänst så får jag ta del av eländet i P4. Jag kan ju visserligen ha det tyst omkring mig, eller lyssna på någon orkester. Men det vill jag inte. Då är det bättre att sitta och sura över tusentals män och kvinnor som stakar sig förbi Risberg och Björnarvet i ett omodernt jävla mandomsprov.
Dumheter.
Man får säkert bara ont i ryggen och skavsår och snor som fryser fast över hela hakan och dåligt glid och blåbärssoppan är väl för varm så man bränner sönder gommen alternativt sätter den i halsen och nästan kvävs framför något tv-team och det lilla uns av värdighet man försökte skaffa sig genom att ställa upp är som bortblåst och när man väl kommer i mål framåt midnatt så ligger kranskullan och särar för vinnaren i någon varmt ombonad jävla fjällstuga och själv får man lägga sig på en brits en i dragig barack och längta efter något bättre.
Nej, det där Vasaloppet blir det inget med. Åh, nu pratas det om någon Grycksbo-Daniel. Där går fan gränsen för vad jag orkar med att lyssna på. Nu blir det tystnad och bok i några timmar.

Inga kommentarer: