tisdag, mars 10, 2009

Silence is sexy

Ungefär i samma ögonblick som jag skulle somna in hördes ett jävla brak. Studsade nog upp cirka 63 cm ovanför sängen och landade i kallsvettig rädsla. Nu jävlar kommer tysken, tänkte jag först förvirrat. Fast det är ju lite inaktuellt kom jag på. Jag skakade lite lätt ihopkurad under täcket och livet passerade revy när jag funderade på gastar och skit. Sen tog jag mig samman som en riktig jävla karl och stegade upp ur sängen med handkrämstuben i näven för att kunna freda mig emot eventuella inkräktare. Jag upptäckte en naturlig förklaring till smällen. Fuck you spökjävlar!!

Bestickhållaren hade rasat ner i diskhon. Förmodligen på grund av vibrationerna i diskbänken som skapas när kylskåpet börjar leva om. Så jag gick till sängs igen. Men somna kunde jag givetvis inte.
Kylskåpet har helt klart gått för långt den här gången. Det funkar inte längre. Kanske rasar taket in vid nästa vredesutbrott från helvetesmaskinen? Skönast vore att få plocka av sig livremmen och ge kylskåpet ordentligt med smörj. Men våld är ingen bra lösning. Istället bör jag nog lugnt och metodiskt montera ner det och frakta kylskåpet till någon återvinningscentral. Med mina tekniska färdigheter kan det dock ta ett par månader. Men var sak har sin tid. Sedan ska jag gräva en ordentlig jävla jordkällare i lägenheten. En jordkällare är tyst. En jordkällare är bra.

4 kommentarer:

Anonym sa...

i en jordkällare skulle du kunna förvara flera tjog med folköl från Lidl. Men det dricker väl inte du din tönt!

Yvette sa...

Man har alltid skäl att frukta tysken. Helt plötsligt står dom där med en hammare.

Anonym sa...

Jordkällare är bra.Då kan man göra som Fritzl, slänga ner allt jobbigt i källaren..typ brummande kylskåp och barn..

Wayne sa...

Balthazar: Passa dig jävligt noga.

Yvette: Så sant, hammare borde förbjudas i Tyskland.

U: Mycket fin tanke. Man kan även stoppa in en eventuell fru där när hon blir oregerlig. Det brukar ju oftast bara vara en tidfråga.