tisdag, mars 03, 2009

This is not a love song

Jag lägger mig på min sida av sängen, och stoppar omsorgsfullt täcket under min kropp. Kvällspressen har lärt mig att Iran har kärnvapen, så därför känns det viktigt med skydd. Med resterande delen av täcket skapar jag något som kan liknas vid det där dödfödda man fick rädda från bassängens botten på simlektionerna under gymnasiet.

Men det ger jag fan i.

Jag sträcker min arm under byltets form och låtsas att det är under en hals som handen går och att den sedan kramar om något gott.
Som du.

God natt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag vet inte om jag kommer få svar på denna fråga, men jag provar. Är det en och samma tjej du skriver om när du skriver om "henne" och "du", eller är det olika?

Wayne sa...

Du är helt klart inne på rätt spår när du inte vet om du får svar. Men det var ju värt ett försök.