fredag, mars 13, 2009

Ship of fools

Snön yr om taken och endast tomten är vaken. Men han är väl inte här i krokarna. Nej, nu när säsongen är över sitter han väl i en asiatisk liten by och klappar småtjejer på rumpan. Åk hem till Rovaniemi gubbjävel! Där kan du sitta på en pall och snida träfigurer och tänka över dina synder och inbilla dig att allt blir förlåtet bara om du delar ut några julklappar i december. Ditt svin. Jag vet inte mycket om livet, men jag vet fan att man inte
ska lita på människor i tomtedräkter, kamouflagekläder eller keps.

För övrigt så är jag nyduschad och min hud luktar någon slags nektar. Det hjälper mig inte. På bussen hem idag satt jag bredvid en tjej som luktade persikomarmelad. Det hjälpte nog inte henne heller. Men hungrig, det blev jag. Nu ska jag tänka på viktiga saker.

3 kommentarer:

Anonym sa...

skulle vilja addera följande till listan: träningskläder vid alla andra tillfällen än vid träning, så kallade jazzbyxor, magtröjor samt sådana där plasttofflor som folk gick omkring med i somras,

Wayne sa...

Jag håller fullständigt med dig.

Anonym sa...

magtröjor? Är det tröjor som skyler magen eller? Fan!