fredag, mars 20, 2009

You can never hold back spring

Det börjar bli vår. En sak som är bra med våren är att man vill vara utomhus igen. En sak som är dålig med våren är att andra människor också vill vara utomhus igen. Det gillar jag inte riktigt. Andra människor irriterar mig oftast. Som den där självbelåtne tjockisen på 12 år som skrek och svor åt tv-apparaten på krogen tidigare ikväll när det visades ishockey. Glasögon hade han också. Det slår liksom aldrig fel. Jävla idiot. Målsman borde ha tagit sitt ansvar där tycker jag. Men icke. Fast det är klart, det är ju så modernt att de ska vara frånvarande, de där målsmännen.

Idag har jag köpt deodorant. I höstas började jag med en ny variant, bakgrundsinformation här: http://waynenilsson.blogspot.com/2008/09/smell-of-female.html
Och på den vägen har jag vandrat med smärtande fotsulor sedan dess. Nu har jag dock tagit det hela ett steg längre. Jag köper numera duschcreme som enligt förpackningen är avsedd för kvinnor. Det gör mig gott tror jag. Jag väljer bort de där som heter något manligt i stil med Sport eller Wife Beater eller Cum. Nu har jag en duschcreme som är rosafärgad. So soft står det på etiketten. Och det är bra. Min hud luktar som något slags jävla sommarblomster. Och hur det luktar innanför huden vet jag inte. Men det spelar ingen roll. Det är ju utsidan som räknas. Ju.

1 kommentar:

Anonym sa...

Alla vackra unga damer börjar vakna upp efter sin vinterdvala och krypa ut ur sina iden, det var ett trevligt vårtecken jag la märke till på stan igår. Slå det du tussilago... Sen gick solen i moln och jag höll på att frysa både armar och ben av mig.

Jag vet någon som förmodligen skulle kasta sig handlöst över en duschcreme som marknadsfördes under namnet Cum. Och även om jag tyvärr aldrig fick chansen att skaffa mig några ovedersägliga bevis så finns det en rad mycket starka indicier som pekar på att hon faktiskt är en tjej.

Japp, det är utsidan som räknas. Det var bara Frank Sinatra som hade folk under skinnet. Men han är som bekant avskaffad nu.