söndag, mars 08, 2009

Like Dylan in the movies

Det var precis nu, eller ja, alldeles nyss i alla fall som jag tänkte på det. När jag diskade vinglas, assietter, bestick och andra vardagliga ting. Och precis när jag utmanade månen, den jäveln, på ett ärligt slagsmål, utan knivar eller underliv i ögonen eller andra tjyvknep, det var då jag kom att tänka på det. Månen dök förstås aldrig ner och körde mandomsprovet. Den fittan. Men fuck it, det är inte relevant just nu.

Jag sa i alla fall att du var vackrare än livet. När vi satt i gräset och du var glad och solen sken och den där filten var ett jävla bra köp konstaterade vi. Men jag lade snabbt till att livet var skitigt och jävligt så det där med skönheten var inte så mycket att bry sig om. Det vore ju dumt om du blev högfärdig. Hybris har aldrig varit tändande. Kaltes klares wasser.
Eat your pussy.
Eat my fuck.

Inga kommentarer: