fredag, mars 27, 2009

Dead in the head

Givetvis lyckades jag hamna precis bakom en pastasallad, yoghurt och sju sorters småkakor på tentan. Men jag ägarinnan till allt det där har god musiksmak så hon kom undan med det. Däremot satt det en okänd exhibitionist snett framför mig. Hon verkade tro att allt skulle gå bättre utan trosor och nedhasade mjukisbyxor. Kanske hjälpte det henne. Men inte mig. Hon var inte snygg med andra ord. Hade jag inte varit så civiliserad som jag faktiskt är nykter så hade jag givit efter för impulsen att kasta min flaska hårt som fan i ryggen på henne. Som en vänlig, men bestämd, markering. För övrigt kom jag ihop mig lite snabbt med ett av de där russinen till vakter. Hon påpekade när hon kontrollerade Mecenatkortet att det snart skulle vara ogiltigt. Ja? Och? 31/3 står det ju? Det är 27 idag. Lämna mig ifred och låt mig skriva nu jävla människa.

Men nu är det över. Fem timmars koncentration har gjort mig trött. Huvudet är dött och vänsterhanden är trasig av skrivandet. Om det på något sätt kommer att påverka mina privata kärleksstunder med mig själv under helgen så kan fakulteten vänta sig en polisanmälan. Det ska jag maila och påpeka redan nu. Det kan nog vara viktigt för eventuell framtida bevisning.

Men först ska jag dricka några öl och lyssna på primitiv belgisk synth. För att återfå lite balans efter alla semiintellektuella prövningar under dagen.

2 kommentarer:

a sa...

Hetaste medkursare hade jag när jag läste mediavetenskap. Kvinnorna var spån men såg alltid fantastiska ut; vare sig de skrev tenta eller svassade på universitete. Med andra ord - nu vet du vad du bör studera. Så.

*hjälpsam* Så jävla.

Wayne sa...

Jag tror att jag förstår vad du menar.