torsdag, september 17, 2009

You're gonna miss me

Dagens goda nyhet är att Roky Erickson numera finns att lyssna på, på den där musiksidan där det är en massa jävla dryg reklam som stör.

Dagens dåliga nyhet, tycker i alla fall jag, är att jag är så jävla förkyld så att det knappt kommer in eller ut luft genom näsa och mun. Det drar en kall bris in i lägenheten och utanför fönstret kraxar olyckskorparna förnöjt. Det känns som att det är dags nu, snart knackar liemannen på dörren och tvingar mig att signera något papper eller hur det går till och sedan är det adjö. Så därför vill jag passa på att tacka och inte tacka innan det är för sent.

Tack till:
-
Mannen som uppfann lättmjölk. Jag förutsätter att det var en man, kvinnor har aldrig uppfunnit något förutom vansinne och gnäll
- Skivsamlingen
- Min atlas i bokhyllan som låtit mig se världen
- Hon den mörka i Hot mom in red lingerie-klippet
- Apa
- Igelkotten som jag såg häromkvällen som var årets första, åh så söt den var
- Nu kommer jag inte på något mer

Inte ett jävla tack alls till:
-
Mannen som uppfann majs
- Borgarna, främst Maud O och Mats Odell och Lennart Sacrédeus
- Dig som aldrig gav mig din morgon fast att du lovade
- Tv4
- Fittan som jobbar på Pressbyrån
- Alla som heter Andreas
- Mig själv, jag borde ha skött vissa saker bättre, andra saker borde jag inte ha skött alls
- Blåsigt väder
- Hamburg, jävla skitstad

Nu lägger jag mig under en filt och väntar. Hej då. 

8 kommentarer:

Louise sa...

Du och jag, Wayne. Du och jag ..

Wayne sa...

Så är det, du och jag mot resten. För alltid.

MonasUniversum sa...

Men vännen. Hade du bott närmare så hade jag kommit över och kokat thé och baddat lite panna.

"Dig som aldrig gav mig din morgon fast att du lovade"

Den sången hade vi på vårt bröllop. Det är bara speciella människor som känner till/gillar den..

B sa...

Ont krut förgås ej. Du kommer ur detta starkare och visare nu när du gjort upp med allt... och kanske med en narig näsa.

Krya på dig! Njuter av varje nytt inlägg och tycker faktiskt lite synd om dig.
/B

sara sa...

svinis? ps lättmjölk är helt meningslöst.

Wayne sa...

Mona: Men va fan ... du börjar äntligen ta lite ansvar som mamma. Det glädjer mig. Nästan så att jag blir en aning rörd.

B: Tack ska du ha.

Sara: Du fattar fan ingenting.

wettexvärlden sa...

Ack och ve! Här är man borta några minuter och då passar du på. Gnid in bröstet med Vicks och pumpa oleum baseleum i näsan så är du snart i Hamburg igen.

Wayne sa...

Trasan: Tack för omtanken. Men jag kommer aldrig att åka till Hamburg igen. Aldrig.