tisdag, september 01, 2009

Last night I dreamt that somebody loved me

Drömde att jag hängde med ett rockband inatt. Deras manager stal pengar ur deras fickor. Sedan fick alla visa sig nakna. Det var inget sexuellt över det hela, men jag funderar ändå på om jag måste bli bög nu. Det var ju fan inte planerat.

Sen drömde jag något som ni inte har med att göra. Inte någonting. Men det var fint.

Och på morgonkvisten, i gränslandet mellan sömn och vaket tillstånd så fick jag en uppenbarelse om Facebook. Funderar på om jag ska bli medlem nu, sisådär tre år efter hypen. Jag kommer att ha max tio vänner och de ska få betala för det. Mellan 500 och 2000 kr kommer vänskapen att kosta. Per år. Den billigare varianten kommer endast erbjuda lite allmän basinformation. Den dyrare och exklusivare vänskapsrelationen kommer innehålla bildmaterial och lite annat. Eftersom ingen av mina vänner som lever på riktigt antagligen inte kommer att vara villiga att betala, snålfittor, så får jag vända mig till andra. En välskriven motivering, en färsk kreditupplysning och en mer eller mindre utmanande bild kommer dock att krävas. Välkomna till mitt nätsociala liv.

Nu ska jag lämna in en uppgift. Den blev inte bra, inte alls. Men den blev. Hej då.  

4 kommentarer:

J sa...

Du måste nästan. Annars kan folk tro att det här är du. http://www.facebook.se/people/Wayne-Nilsson/1216876630

Och jag vill inte tro att du är en glad kille i en karusell.

wettexvärlden sa...

Men hygglo. Jag är fan en fattig panschis. Men bild kan säkert fixas.

Milla sa...

Du verkar ha en finfin musisksmak iaf.

Wayne sa...

J: Haha, det är inte jag. Jag skulle aldrig sätta mig i en karuesell längre. Man kan lätt dö. Men annars så kan man med lite god vilja se vissa drag i bilden.

Wettex: Jajaja, bara för att det är du då.

Milla: Detsamma. Men du får lägga av med Winnerbäck. I övrigt ser det bra ut. Fan, jag letar ju efter en klok sjuksköterska med musiksmak. Hör av dig om det skiter sig med den där Jonas.