torsdag, september 03, 2009

Dancing shoes

Jag var väldigt trött igår, gick till sängs runt 22.30 för att avnjuta lite P1 och gnida mig mot täcket.  Det är nog bland det bästa som finns. Säng och P1. Bättre än knulla. Nästan bättre än bomullstops i öronen. Eller att få kissa vid kristillfällen, en och en halv minut fullständig orgasm. Och där låg jag i sängen och njöt och lyckades ignorera de skränande idiotstudenterna nere på gatan och var precis på väg in i drömlandet bland nymfer och vinylskivor när det började pratas om den där jävla Fuglesang igen. Då tände jag till direkt och blev klarvaken. Tydligen så var det nåt jävla rymdskrot som var på att krocka med hans flygplan. Jaha? Hur gör man om man är på väg att krocka? Jo – man svänger åt något håll. Hur jävla svårt kan det vara att räkna ut? Och att jag skulle vara tvungen att vara nån jävla girstrateg åt NASA irriterade mig. Så jag förblev vaken.

Så därför har jag varit trött och grinig idag. 

Och därför kommer jag antagligen stämma följande personer inför lördag:

Peachy: Kvinnan som lurade på mig ett par skor med motiveringen att de passar väldigt bra. Till att började med så har skorna en jävligt avancerad snörning vilket tog mig ungefär 25 minuter att förstå. Sen tog det ytterligare en kvart att få på sig skohelvetena. Men när de väl satt på, och jag gick runt i bara kalsonger och strumpor och skor med ett rödvinsglas i högsta hugg så upptäckte jag att de lät ganska så festligt mot golvet. Och tänkte dra tillbaka min stämningsansökan trots allt. Så jag rev av en improviserad Riverdance och det var lycka. Nu har jag dock sett en jävla massa märken på golvet efter skorna och jag har fått svanka med det allra vackraste jag har och torkat och gnuggat. Så Peachy, mitt juridiska ombud kommer att kontakta dig ganska snart.

Brudparet: Varför i hela helvete bjöd ni inte den snygga blonda som verkar ha något vettigt att säga? Jag gillar ju hennes hörntänder för fan. Kan vi inte bara göra så att vi stryker min systers plats så ringer jag den blonda redan ikväll efter andra vinaren och erbjuder henne platsen och sovsällskap? Annars så kanske ringbäraren tappar bort de små runda sakerna. Eller så ställs det till en scen i kyrkan. Jag tror att det ställs till med alldeles för få scener nu förtiden, jag vet inte, jag har inte varit på bröllop sedan 1992 och efter det har ingen haft dåligt samvete nog att bjuda mig. Men en scen kan nog passa fint. En kupp så att säga. Kanske rusar jag fram och knockar gumjäveln och tar bruden i ett kärleksfullt nackgrepp och deklarerar för hela kyrkan att jag älskar henne. Kanske. Eller så bjuds den blonda, om hon har pojkvän så kan jag betala. Eller så blir det en stämning.

Fuglesang: Kom ner nu, det var inte ens intressant första gången. Ditt beteende stör min uppladdning. Dra på en Star Wars-rulle eller titta på en bild av Jupiter och eller gå på nåt konvent och prata om ufon och ruska tupp till det som alla andra typer av din sort gör. Du är skyldig mig jävligt mycket nu.

Nu har jag något att öva på. Som att ta av och på skorna. Och så ska jag få Yvette att visa upp sig via en inbyggddatorvideokamera. Det kan nog dock bli tufft. Att få henne att göra det alltså.

Hej då.

 

4 kommentarer:

Yvette sa...

Allting har sitt pris!

MonasUniversum sa...

Jamen godmorgon lilla gubben.

Glöm inte vällingen. Annars blir du grinig på riktigt.

...och så tar vi det lite lugnt med alkoholintaget i helgen va!

Wayne sa...

Yvette: Inte hos dig, du spelar bara svår. Det vet jag.

Mona: Godmorgon själv du. Glöm inte whatever ni äldre äter så att du kan bli lite snäll nån gång.

Och alkoholen är det alltid lugnt med.

Jess sa...

*Skrattar HÖGT*...fy faen, detta var det roligaste inlägg du skrivit på ett bra tag, de andra är bara sådär...;)