torsdag, september 10, 2009

Kiss me kiss me kiss me

Grattis Göteborg – the ass of Scandinavia!

Nej, ni får ingen ny Dressman-butik, eller ja, det har jag inte en aning om. Men ni får en Wayne Nilsson att akta er för i några dagar. Det blir spännande tycker ni nog. Människor i Göteborg är oftast lite efter när det gäller det mesta, på både gott och ont. Till det onda hör att man får lyssna på dålig humor. Till det goda hör att tjejerna är jävligt lättlurade, man kan dra vilken vals som helst och det börjar rinna till hos de små liven. En annan bra sak är att pundarna frågar innan om man vill ha en spark i ansiktet eller inte istället för att bara gå lös. Det är fint med valmöjligheter. Jag brukar tacka nej, smärta och våld har aldrig lockat mig. Men det är ungefär det som är bra med Göteborg.

Jag ska på konsert, men det är ingen idé att basunera ut vad för det är nog ingen jävel som är intresserad av det ändå. Och så ska jag titta på havet. Havet är bra, för i det kan man simma till något annat. Som Portugal. Jag har aldrig varit där, så det är väl fan på tiden. Stryka omkring i Lissabon med ett krus portvin i famnen och en näpen liten brunett slängd över axeln. Det vore något det. Men simmar jag inte till Portugal så ska jag nog fiska krabbor i alla fall. Med musslor och klädnypor, ett enkelt och glädjefullt nöje.

Kyss mina kinder och drick mitt blod och förvandla mitt kött till bröd som ni sedan bryter vänskapligt i form av bröder och systrar. För nu lämnar jag er. Farväl. 

7 kommentarer:

B sa...

Välkommen till Göteborg! Fy bubblan vad du är underhållande att läsa bland alla puttinuttiga bloggar. Har följt dig under längre tid men har aldrig kommenterat.
Gillar dig skarpt! Hoppas du hittat något lämpligt litet våp under din trip. Tittar jag ut ser jag många som fortfarande är somrigt lättklädda. Lycka till! /B

Anonym sa...

Välkommen hit!

Kan väl inte hålla med dig om det du tycker om oss här i Göteborg men lite frisk havsluft kanske kan få dig att se klart.
Hoppas vi ses :).

Anonym sa...

jävlar va störd du är!! =) hoppas spelningen är bra.

T sa...

Ring då Dino så kan vi ses :)

Bogey sa...

Jag trodde att du var portad från Göteborg vid det här laget

Wayne sa...

B: Tack så mycket, det var snällt skrivet av dig.

Qvinna: Ja, får väl se om vi ses. Det kan nog bli trevligt. Jag har jeans på mig, så det är bara att hålla utkik.

T: Det gör jag.

Bogey: Det borde jag nog vara ja, det har du rätt i. Men som turist så bidrar jag till ekonomin. Pengar luktar inte.

B sa...

Ikväll ska jag ut på stan. Tyvärr är jag nog för gammal för dig, annars hade du fått akta dig. Tror jag ska hålla koll efter en jeanskille som rör sig med betitlade människor.
/B