fredag, september 18, 2009

Nest of the cuckoo bird

Jag pratar allt oftare högt med mig själv i pluralform. – Nu måste vi köpa mjölkEller – Ska vi sova nu? Det finns bara jag som svarar. Därför publicerar jag nu en semistrukturerad samtalsintervju med mig själv.

Hej Wayne!
– Hej Wayne ...

Så fin du är.
– Tycker du? Nu blev jag lite glad. Det kanske är den där nya underlagskrämen eller nåt.

Har du haft en bra dag?
– Både och. Jag har skrivit tråkiga skolsaker och varit förkyld. Förkylningen verkar folk bara håna här på internet, men de fattar ingenting ändå inget, så fuck it. Hotade även Yvette via MSN när hon var offline. Och så har jag träffat Abab och hennes hingst på en uteservering och druckit öl. Sen anslöt systern med tillhörande väninna. Det var trevligt.

Jaha ja, vad gör du nu då?
– Jag dricker dyr folköl och lyssnar på EBM.

EBM?
– Ja, Electronic Body Music du vet, en synthgenre där man ska vara maskulin och spänna sina muskler och vara lite skönt homoerotisk.

Din musiksmak har ju fan inte utvecklats på tio år, varför?
– Det har den väl för fan visst det, jag har bara en solid grund som finns kvar och håller i alla väder, särskilt när det blåser på toppen.

Vilken topp?
– Det vet jag inte, jag bara sa nåt.

Hur är det med fittan?
– Vilken fitta? Nu förstår jag inte.

Okej, vi glömmer det. Ska du inte hitta på något roligt ikväll?
– Nej, det ska jag inte. Jag är inte på humör. Det finns inget roligt att göra. Jag vill vara själv och dricka öl och lyssna på aggressiva tyskar med muskler och synthar. Glädjen med det mesta har liksom försvunnit, och jag vet inte varför.

Men du kommer ju knappast få lapa kissekatt genom att sitta hemma och glo!
– Nej, men ett enstaka fittslick klarar man sig utan.

Men varför skaffar du dig inte något varaktigt, och då syftar jag inte på tillfälligt pälsburgarätande utan på helheten?
– Men fy fan vilken dålig fråga. Menar du att jag ska dra till Thailand och plocka hem nån eller skapa en
 lömsk profil på en dejtingsida? Det är inte så jävla lätt det där med att skaffa sällskap, vilket är förbannat frustrerande. Jag har försökt, åh jävlar så jag har försökt och förnedrat mig själv. Men det går inte. Och det stör, för jag har jävligt mycket att ge på den punkten. Men tjejer är fan dumma i huvet.

Du låter bitter, är det så?
– Kanske, kanske inte. Fan vet. Det irriterar mig bara att vissa inte ser det vackra i saker på samma sätt som jag gör.

Som Lena Olin?
– Nej, jag syftade inte på henne.

Vad menar du då?
– Ah men va fan, nästa fråga tack!

Okej ... vad skulle du helst vilja göra ikväll?
– Jag skulle vilja vara på en herrgård som fungerar som hotell och vara klar i sinnet och äta god mat och läsa en fin bok och lägga mig i sköna sängkläder och nosa någon jag tycker om i nacken innan John Blund kommer och dagen efter ta en promenad i en naturskön miljö och för en gångs skull känna lite jävla lugn och ro i själen.

Känns det realistiskt, och då syftar jag inte på ikväll?
– Nej, givetvis inte, inte alls.

Ska du bara dricka öl och sen sova ikväll alltså?
– Jag ska försöka skriva lite på mitt och Zombies projekt, men mestadels så ska jag väl dricka öl ja.

Är du medveten om att din alkoholkonsumtion inte är något att slänga i ansiktet på en kommande svärmor?
– Ja.

Men varför, varför gör du det då?
– Ja ... Vad tyckte du om matchen mellan Inter och Barcelona förresten?

Svara nu istället, fotboll kan vi ta senare off the record.
– Därför att det klyschigt nog finns en del av mig som består av längtan och tristess som måste stimuleras. Så är det. Jag är inte det minsta stolt över det, men ja ...

Ska du skärpa till dig?
– Jag är väl så illa tvungen.

Har du släppt dig nu?
– Fan du märkte det alltså, jag la ju bara en smygare. Fast du har rätt, den känns av bra jävla mycket.

Avslutningsvis, finns det något du vill säga till läsekretsen?
– Inte mer än att det skickas alldeles för få nakenbilder. 

Inga kommentarer: