tisdag, februari 16, 2010

Fuck it

Jag vill poängtera att jag inte rökt på två månader. Jag borde ha ett pris av nåt slag, kan nöja mig med taffligt skrivet diplom också. Men det verkar inte folk fatta. Folk i största allmänhet fattar jävligt lite.

På Pressbyrån fattar varken personal eller kunder ett jävla skit och ett köp av exempelvis en chokladbit tycks i snitt ta ungefär 97 sekunder och då har man ändå tur eftersom man inte hamnat bakom nån jävla jeppe som ska hämta ut en biljettjävel och det irriterar mig att servicetjafset är så utbrett eftersom det funkade bra förr när tobak köptes i snusboden och porr och motorolja köptes på macken av en liten farbror i smutsigt blåställ och tågbiljetter köptes naturligtvis på tågstationen och korv i korvkiosken och något annat som stör mig är allt jävla tjat om semlor eftersom semlor är äckliga men det verkar inte folk inte heller fatta och att man håller på att bli lynchad för att man inte bryr sig speciellt mycket om OS skrämmer mig och det jag egentligen vill säga är att vi har en bedrövlig samhällsutveckling och att det är borgarnas fel.

Nu har jag huvudvärk. Det är nog åska på gång. 

7 kommentarer:

... sa...

Semlor ÄR äckliga,bara ordet mandelmassa är otroligt äckligt, ja hela skiten är det...

Jocke sa...

Du är duktig som inte röker. Du får en bira när vi träffas. Två. En för varje månad.

anna sa...

håller helt med om semlor. jag brukar ta bort grädden och mandelmassan och underdelen. florsockret på toppen är okej. hey, that's no way to enjoy food ju.
har du läst lång fin blond ännu?

Maja sa...

Allt ar borgarnas fel, det har det alltid varit. Men semlor ar gott och skidskytte ar trevligt. Men bor man pa en efterbliven ö sa far man varken det ena eller det andra.

Skit ar det!

Ewi sa...

Det är inte så mycket servicetjafset i sig, som att den lilla disken är inklämd mellan Marabou till extrapris och tidningar till överpris, vilket gör att man fan inte ryms in där över huvudtaget, köandet blir därför märkligt snett och det är stört omöjligt att förhindra köfuskare. Dessutom är de ju endast 2 personer bakom disk, med ett gemensamt IQ på ca tre fjärdedels person, medan den personen som faktiskt fått utbildning i hur biljettsystemen fungerar är ledig/sjuk/bakfull/fått sparken.

Dessutom är hastigheten alltid omvänt proportionerlig till hur bråttom du har. Addera Murphy's lag och du har Pressbyrån i ett litet paket.

Master P sa...

Ewi: Word!

Wayne sa...

Klacken: Du är klok du.

Jocke: Tack! Det ser jag fram emot.

Anna: Snart har jag gjort det.

Maja: NU har du fel, men okej. Det är iaf borgarnas fel.

Ewi: Kan egentligen bara hålla med Master P där.