fredag, maj 30, 2008

Unhappy birthday

Ännu en repris, det har varit en del sådana på sistone. Av alla de olika slag:

Välkomna vad kul att ni kunde komma viskar jag och tittar på bordet. På bordet står finservisen efter mormor och i vasen står blommorna jag plockade igår.
Blommorna har redan vissnat.
Inga människor sitter vid bordet. Det var ingen som kom.
Axelbandet på min klänning faller ner och jag tittar lite generat mot det folktomma bordet som är dukat. Blå mascara blandas tillsammans med tårar och faller. De dekorerar tårtan vackert, tänk så lätt att plocka blåbär tänker jag för att lätta upp stämningen.
Jag hör ett hysteriskt fnitter men inser att det kommer från mig själv.
Tack för att ni kom, inte skulle ni.
Svalnat kaffe gör en klump i halsen sällskap.

"And then I shot myself
So, drink, drink, drink
And be ill tonight"

4 kommentarer:

Anonym sa...

Grattisgrattis..Kom vid kanske sju imorn

Yvette sa...

grattis!

Fatima sa...

Gratulerar på dagen! Hoppas din fest imörrn blir roligare än inlägget. På kontinenten ska jag buy you a pint mate!

stickling sa...

Om det är sant som ryktet säger, att detta är din stora dag, så får man gratulera. Hoppas att du och Svetlana får en trevlig dag tillsammans. Du kan se henne som min födelsedagspresent till dig.