fredag, maj 16, 2008

Good good day

Idag åker jag till Stockholm. Stockholm är ett jävla rövhål, precis som Götejävlahorborg.
Som tidigare sagts, när jag blir kung så ska Köpenhamn bli huvudstad i det här jävla landet.
Korv inlindad i bacon och billig öl stärker ett land. Tror jag.


Men nu är ändå syftet gott med besöket. Nick Cave and the Bad Seeds ska avhandlas på lördag.


För fjärde gången.

Varulven, den jävla fittan, kommer nog springa runt och vara mallig för att han har sett gubbfan en gång mer än mig. Men till mitt försvar kan jag nog säga att jag då låg mellan ett par lår och arbetade, det där året på Roskilde. Intalar jag mig i alla fall.


Det är lite ironiskt att den mest minnesvärda Nick Cave-spelningen som jag beskådat skedde i Hamburg 2004 (?), eftersom jag inte såg någonting alls. Men det där är en annan historia som förtjänar ett eget inlägg. I och med den resan myntades i alla fall begreppet Hamburg-ångest.
Jävla Hamburg. Jävla tyskar som säljer alkohol dygnet runt.


Anyway, så ska jag sova hos Varulven, vars lägenhet borde besökas av klimakteriekärringarna som städar på Tv4. Snart börjar det fan växa tomtar och troll ur väggarna där.
Vi samtalade idag.
Jag - Ska nog ta det lugnt på lördag.
Varulven - Jaha.
JagJo fan, det var en upplevelse att vara med i matchen på Neubauten faktiskt.
VarulvenTänkte också ta det lite lugnt.
JagSkönt att man fattat det vid 27-års ålder.
Varulven Mm... när man egentligen tröttnat på konserter.


Det är skönt att komma till insikt ibland.


Försöker för övrigt förbereda mig inför Stockholm. Det gäller att vara med i snacket, och säger någon att man ska ”ta en bulle” så springer jag världsvant till busshållplatsen för att styra upp platser längst bak. Det gäller ju också att vara modern i den där staden. Och skulle jag mot förmodan tala med något kjoltyg, så har jag ju faktiskt e-mail hemma på datorn. Imponerar inte det så kan det kvitta.

Hej då, era jävlar.
Eat my fuck!!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Nu ska jag inte vara märkvärdig men det blir min sjätte cave spelning i helgen. I min bok så betyder det att jag sett honom två gånger mer än dig.

Men välkommen, jag har satt peter på att städa lägenheten så du ska nog trivas. Har även bjudit in två finska damer från det lokala haket till ikväll. Så om du sköter dina kort rätt (dvs inte snor deras grogg eller nallar menthol cigg av dem) så kanske det blir lite åka av för dig oxå. Jag ska be dom lämna ungarna hemma.

vi ses...

stickling sa...

Vad är hett i Stockholm nu? Åker på torsdag, kan vara bra att vara förberedd med senaste modet, musiken, trenderna så att det inte skiner igenom vilken lite sketen bonnläpp man är... Safe my face liksom.

Wayne sa...

Nu fick tjejer i gymnasieålder det mesta av min uppmärksamhet. Och där noterade jag en trend att använda hudfärgat läppglans, vilket såg jävligt skabbigt ut. Men jag har sällan förstått mig på trender, så kör på det du. Blir nog bra.