torsdag, maj 01, 2008

Fuck armageddon... this is hell

Idag har jag pliktskyldigt demonstrerat. Mestadels i lägenheten men också en kort stund på balkongen. På balkongen blev jag tillsagd att hålla käft av en granne. Förmodligen en jävla borgarkärring som inte unnar oss arbetare en egen dag. Jag har väl i stort sett mest skrikit könsord av alla de olika slag och förespråkat mäns rättigheter och billigare folkölspriser. Har även gått runt i cirklar inlindad i en banderoll med budskapet ”Världen kommer att gå under idag vid middagstid”
Nu har middagstid passerats med råge och jag har börjat tvivla på min förmåga att förutspå framtiden. Jag lever fortfarande, jag har ännu inte dött. Världen tycks ännu inte ha gått under. Men vi möts i Nangilima en vacker dag. Eller kanske bara lite chosefritt utanför Konsum.
Nu har jag ett tjog cigaretter att förpassa till lungorna. Det kan de jävla fittorna behöva.

Hej då.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag skrek oxå efter bättre folköls priser tills det att jag hittade ett 6pack för 16,90 + pant. Tyckte det va skäl nog att försöka plocka med kassörskan till parken... det tyckte inte hon, inte väktaren heller. Efter lite lismade och sköna blinkningar lyckades jag ta mig vidare.
Kände mig fri ett tag i vita bergen tills en skallig snubbe med försmak för Echo and the bunnymen kom förbi och viftade.
Tänkte för mig själv att nu är det fan dags att gå hem. Så därför gick jag och kollade på Graveyard. Fantastiskt band!
Nu sitter jag i min källare och citerar Dan Berglund och införlivar liv i mig själv. Det finns hopp för framtiden, det finns hopp för framtiden... eller som vår vän Hank sa så fint... Born into this...!

Wayne sa...

Det är så jävla patetiskt när kassörskorna ska ”spela svåra”. Bedrövligt.