måndag, maj 19, 2008

Brother, my cup is empty

Först så får jag väl berömma Varulven för att han orkade med att städa sin kvart innan min ankomst. Med ett visst inslag av stolthet i rösten sa han ”jag har till och med köpt en sån där grej att sätta i toaletten så att det luktar gott”. Det är fint att få vara med när stordåd har uträttats.
Mäktigt.

Dieten under de senaste dagarna har väl inte direkt gynnat mina planer på Beach 2008. I fredags blev det lövbit med strips till lunch, pizza till middag, 4 korv med bröd till kvällsmat som sköljdes ner med 9 folköl. 4 korv med bröd till frukost i lördags, några öl till lunch, hamburgare från känd snabbmatskedja till middag och ett okänt antal öl till kvällsmat. Avrundade det hela med en pizza till frukost/lunch/middag igår.
Det blir nog en sommar fullt påklädd i skuggan i år igen.

Konserten var bra, även om jag vissa stunder var en aning ofokuserad eftersom vi stod så nära baren. Gubbfan körde fina gamla låtar som Tupelo, Papa won´t leave you Henry och The ship song, och trots att han ignorerade mig när jag ville höra Roman Roman så är jag nöjd.

Efter spelningen skulle det iväg och drickas vidare på något hak. Eftersom mina kontanter spenderats på Annexet sökte jag upp en bankomat. Och den jäveln käkade utan förvarning upp mitt kort. Mina aggressioner mot den så kallade huvudstaden väcktes till liv.
Nu vill jag be om ursäkt till kvinnan på nummerupplysningen, Det var givetvis inte ditt fel att bankomaten stal mitt kort. Förlåt. Det var fel av mig att skälla på dig för att jag inte hade pengar till ännu ett glas. Du gjorde ett bra jobb som kopplade mig vidare till banken.
Och så jag vill be kvinnan på banken om ursäkt. Det var inte ditt fel heller. Nu när mitt psykiska tillstånd är lite klarare så förstår jag självklart att du inte är en ”pervers jävla trollpacka som går igång på att sitta gömd i en bankomat och stjäla kort på lördagskvällarna”.
Förlåt. Och tack för hjälpen.
Som tur var ryckte Eliza Day in och tog hand om mig, vilket gjorde avslutningen på kvällen bra.

Nu ska jag förbereda en muntlig presentation inför morgondagen. Ska prata om kassettband, dags att ungjävlarna i klassen lär sig något vettigt.

4 kommentarer:

Yvette sa...

Att stjäla kort en lördagkväll är INTE ok!!

Jag lyckades ta ut 4000 istället för 400 en utekväll i samband med lön en gång. Jag satt fysiskt ihop med väskan i ett hörn resten av kvällen...

Anonym sa...

Jag är så glad för din skull att den där toa-lukta-gott:en hittat in hos V.

Jag är också glad för din och min skull att jag har tågbiljett klar till dopparedagen....ska bara köpa en jättestor rosett nu...

Wayne sa...

yvette: starkt av dig att tänka så, jag hade nog resonerat som så att så fort pengarna fanns i min hand så var de ändå förbrukade.

hotty: ja, jag hörde ryktet att du var på ingång. men ni får vara snälla mot mig för jag har inte tid med en hård fylla.
men det ska bli kul att se dig, och hon den där andra.

Anonym sa...

Hon den där andra. Tack. Det värmde.