måndag, maj 05, 2008

Waiting for the sun

Igår gjordes utomhuspremiären för öldrickandet den här säsongen. Anledningen var att Soda ”typ” var klar med sin uppsats, samt att solen sken.
Har druckit för mindre.
Vi startade i gräset utanför universitet, för att sedan bege oss ut mot villaområdet där det bara bor människor som röstar på borgarna. Där lämnade vi kvar tomma ölburkar i protest mot överheten.
Punk!
Jäääävligt punk!!!
Efter det begav vi oss mot det där vattendraget där vi satt och filosoferade över adopterande och andra viktiga saker.
En fin eftermiddag/kväll.

Ikväll har jag och Närkingen gått igenom skoluppgiften med de där annonskampanjerna som ska göras. Därför har det återigen druckits lite inspirationsjuice.
Och just nu har jag en positiv syn på livet.
Och på sommaren.

På sommaren ska man sitta ute och mysa med öl och musik. Kanske försöka sig på att grilla, men oftast går det åt helvete så egentligen är det bäst att köpa en pizza direkt.
Musiken ska spelas på en kassettbandspelare, ingen jävla cd eller något annat modernt. Och musiken som spelas ska givetvis vara synth. Ingenting annat. Oavsett vad era föräldrar säger.

Lite fina låttips för en lyckad sommar när man ska vara tuff:
Skinny PuppyAssimilate
Skinny PuppySmothered Hope
Skinny PuppyDig it
Einstürzende NeubautenWas Ist Ist
Einstürzende NeubautenFeurio
Einstürzende NeubautenYü Gung
And OneTechnoman
And OneFür
WumpscutWar
WumpscutIch Will Dich
MinistryJust One Fix
Front 242Welcome To Paradise
Front 242Nomenklatura II
Front 242Headhunter (live)
Depeche Mode Photographic
Depeche ModeNever Let Me Down Again
Nitzer Ebb – Hela That Total Age-skivan
D.A.FDer Mussolini
D.A.FAls Wär´s Das Letze Mal
Nine Inch Nails- Head Like A Hole
Nine Inch Nails March Of The Pigs
BiondaSummer Love
Laibach - Tanz Mit Laibach


Jaja, ni fattar.
Och ni som inte fattar kan väl göra något annat, exempelvis sitta inomhus och glo eller något.
Eat my fuck.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Den där låten med Bionda tror jag kan bli en riktig sommarplåga. Är den ny?

Anonym sa...

Ledsen, men att försöka vara tuff med den spellistan är lite som att självmant jobba i uppförsbacke.
Tror vi får ta ett snack ganska snart.

Wayne sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Wayne sa...

Perrepeter: Den kom 2004, men bör få ett genombrott nu.

Lars: Käften. Du vet att jag gillar bättre musik än dig.

Anonym sa...

Vafan, släpp sargen! Wumpscut, And One, Nine Inch Nails... När fan blev du 13år och tjej?

Wayne sa...

Jag är inte 13 år och tjej. Men vill väldigt gärna vara.
Och... vem såg NIN live för något år sedan?
Och Wumpscut vill du nog lyssna på egetnligen. And One kan jag kanske hålla med om...Släng in Die Krupps där istället.

Anonym sa...

Jag hade ju tyvärr inte så mycket att säga till om beträffande NIN incidenten för nåt årsedan. Men vill bara klargöra att jag demonstrativt stod längst bak på Annexet i den så kallade öl-hagen och pratade med andra personer som va i samma sits som jag.

Varför ser jag inte en enda Cramps låt med på listan för, eller nån Birthday Party...?

Anonym sa...

jamen det va väl ett jävla dividerande om Wumpscut, NIN, Cramps osv. Den viktiga frågan är väl; Kommer Bionda ut med en fullängdare till industrisemestern, dvs hamnfestivalen? Höj nivån på det här forumet tack!

Wayne sa...

Lars: ditt jävla fyllo, sedan när klassas Cramps och Birthday Party som synth?

Perrapeter: Jag ska maila Brinken och fråga senare idag.