lördag, maj 24, 2008

Let the train blow the whistle

Var på Samhall idag, lätt bakfull och lagom irriterad som vanligt.
- Hur tror du det går ikväll?
- Med vadå?
- Schlagern såklart, jag hoppas verkligen Charlotte vinner!
- Eh... alltså jag bryr mig faktiskt inte.


Liknande dialoger har förts hela dagen.

Idioter.
Sedan kom beskedet om att Rix FM-festivalen kommer och besudlar den här jävla byn i sommar.

Idioti.

Jag var väl lite naiv när jag trodde att den här dagen inte kunde bli sämre. Ringde Kolja för att bli lite peppad inför Eurotrash 2008.
Det gick åt helt fel håll.
Det kom som ett slag i ansiktet när hon rapporterade om att hon skaffat sällskap. Alltså va fan... jag tog för givet att vi skulle kopulera på en strand i Kroatien. I alla fall hålla handen. Helvete.
Hur tänker människan?
Har hon ingen förmåga att planera sitt liv?
Det är bedrövligt. Nu befinner jag mig i chocktillstånd och hyperventilerar. Känner mig även kränkt och skadeskjuten.
Finns bara en utväg för tillfället och det är att supa sig full.
Ni hittar mig i parken.
Under bänken vid statyn. Hej då.

3 kommentarer:

Kulturkoftan sa...

Dramaqueen.

stickling sa...

Nu tycker jag att du ser glaset som halvtomt. Sluta se hinder. Se möjligheter. Folk har affärer vid sidan om hela tiden, så varför inte ni? Det som händer i Kroatien stannar i Kroatien. Såtillvida ni inte drar på er sånt som kliar och är lite skamligt, såna saker känner inga landsgränser.

Kulturkoftan sa...

Lyssna inte på henne. Det är hennes egna undermedvetna begär som talar. Busligg och dylikt.