onsdag, maj 21, 2008

Animal

Jag tycker om djur. Djur är väldigt fina varelser skapade av allas vår fader Gud. När jag blir stor så ska jag nog skaffa ett djur tror jag. Då kanske jag och djuret får vara med i någon dokumentärfilm och jag kan ha på mig en ful keps (det får man som djurägare) och med tom blick stirra in i kameran och flåsa fram något i stil med ”djur förstår mig så mycket bättre än människor”.
Skönt med framtidsplaner.


Men jag gillar inte alla djur. Insekter och spindlar och andra kryp kunde Gud verkligen ha skippat när han på den femte dagen ynglade av sig. Fast de där är nog egentligen skapade av han den där som man får skyffla kol hos där nere. I söndagskväll när jag bakfull och skamsen inför livet låg i min säng och läste höll jag på att få en hjärtattack när en av Lucifers bevingade avkommor landade på min bok. Med ett skrik fyllt av dödsångest slängde jag bokjäveln i golvet. Sedan låg jag i kallsvettiga skakningar och vred mig resten av natten. Usch.


Om cirka två veckor åker jag, Daijma, Kolja och Soda på Eurotrash 2008. I Sverige och Europa finns inga farliga djur. Förutom ilskna vargar, stressade björnar och empatilösa borgarsvin förstås. Borgarsvinen är förmodligen nog de som är mest farliga för oss människor.
I höst kanske jag åker till Afrika och kikar runt lite med Soda. I Afrika finns det många farliga djur, så jag är redan lite nervös. Kanske blir jag hemskickad i en liksäck. Kan tänka mig hur snacket kommer att gå efteråt.
- Hörde du vad som hände med Wayne?
- Vem?

- Han den där flottige tunnhårige jäveln du vet?
- Jaja, han ja. Nä vad har han gjort?
- Han strök med i Afrika?
- Oh fan, vad hände?
- De hade hade tydligen varit på safari och han hade inte väl inte varit helt nykter eftersom han var rädd för alla spindlar och tydligen haft med sig lite bärs. Då hade en stor gorilla kommit och snott bärsen...
- Nä men va fan...

- Jo visst vet du, och och då hade ju Wayne blivit förbannad och skrikit ”Alla lösa slag går om!” och slängt sig på gorillan. Apan knäckte ju nacken på honom direkt.
- Där ser man.
- Ganska skönt ändå.
- Ja faktiskt, har någon bokat hans Cramps-skivor?


Nu ska jag försöka ta vara på livet, det är nog inte mycket kvar.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Så att det inte blir nåt tjafs i höst så tar jag och bokar Cramps plattorna redan nu. Tar gärna Only theater of pain och andra Danzig vinylen oxå. Sen kan du nog slumpa bort resten. Tror inte det är så mycket mer intressant. Kanske nån Sisters bootleg för nostalgins skull.

Du har min adress, så om du lägger dem på lådan innan du drar till Afrika så vore jag tacksam. Eventuellt kanske jag kan komma och plocka upp dem nångång under sommren om jag har vägarna förbi.

Nu ska jag kolla på den nya dokusåpan om dvärgar som jag har hittat. Little people, big world. Verkar vara bra grejer.

Wayne sa...

att du skulle få mina skivor vore ett hån. då kan de hellre skitas ner i någon skabbig 5 kronors-back på myrorna. eller kremeras med mig. förmodligen lika skitigt.

Anonym sa...

Jag paxar Apoptygma Berzerk.
Eventuellt nåt mer....hmmm...jag tar med rosa klisterprickar i helgen som jag kan märka upp resten med dem.
Skriv in det i testamentet; alla ägodelar märkta "rosa prick" går till Hotty.