tisdag, maj 13, 2008

Teacher's pet

Under lektionen satt jag och ritade bandlogotyper i mitt block när jag avbröts av läraren.
- Wayne, ger du upp lätt?
- Va? Vadå?
- Ger du upp lätt?
- Nja, det beror väl på.
- Ger du upp när du känner blodsmak i munnen?
- Jaja för helvete, då lägger jag av direkt.
- Jaså, varför då?
- Tja... dels för att det är äckligt, och sen så blir jag väl irriterad eftersom hon kunde ha sagt till innan.
- Vad pratar du om nu?
- Ja alltså va f... vad pratar du om?
- Jag pratar om sisu, kämparglöd, att man ska vara envis och uthållig till sinnet. Det som vi pratat om senaste halvtimmen.
- Ok, då var jag inne på helt fel spår.
Dags för kaffe snart?


Det var inte mer än så.

4 kommentarer:

Yvette sa...

intressant utbildning...

Jokim sa...

haha jag dör.

stickling sa...

Vad var det för bandlogotyper?

Wayne sa...

de gamla vanliga. neubauten, skinny puppy, cramps osv.