onsdag, april 30, 2008

You can't always get what you want

Idag fyller Hans Majestät Konungen år, och Hasses födelsedag firar jag genom att skolka (jag har alltid sett mig själv som lite av en bad guy). Om sisådär en månad fyller jag också år. 27. Som sagt, att gnälla över att man blir äldre är ingen idé, eftersom det alltid finns någon jävel som har det värre. Men jag börjar ändå oroa mig över att den biologiska klockan tickar fort som fan. Och då menar jag inte att chansen att få yngla av sig minskar, utan att man med åren tappar möjligheten att som singel kunna ställa någorlunda krav på sin tilltänkta partners utseende. Nu finns ju de grundläggande kraven som alla har, till exempel att partnern ska vara snäll, ha humor och charm, få en att känna sig viktig, ha vettiga intressen, vara rik som ett troll etc. Samt att partnern ska vara attraktiv. Jag ser det som att efter 32-års ålder så är det kört med det där. Jag har alltså 5 år på mig att skaffa en tjej som är tilldragande en tisdagsmorgon, och inte bara på helgen när man sopat i sig några järn för mycket och hon har klätt upp sig.

Fan. Tiden är snart ute.

Ålder: 32
Jag: - Jag har träffat en tjej nu.
Vän: - Fan va kul, är hon het eller?
Jag: - Njae, men hon är snäll. Och så gillar hon Red Hot Chili Peppers.
Vän: - Men du hatar väl Red Hot Chili Peppers?
Jag: - Jo men alltså, va fan liksom, kunde ju kanske ha varit värre.


Ålder: 37
Jag: Jag har träffat en tjej nu.
Vän: - Fan va kul, är hon het eller?
Jag: - Njae, men hon är snäll. Hon såg Gyllene Tider live en gång på 90-talet, så hon har ju ett litet musikintresse i alla fall.
Vän: - Mm...
Jag: - Hon sysslar med kaninhoppning på fritiden och gillar att klä sig bekvämt i snickarbyxor.
Vän: - Men du gillar väl varken kaniner eller snickarbyxor?
Jag: - Jo men alltså, va fan liksom, kunde ju kanske ha varit värre.

Ålder: 42
Jag: - Jag har träffat en tjej nu.
Vän: - Fan va kul, är hon het eller?
Jag: - Nej.
Vän: - Är hon snäll?
Jag: - Nej.
Vän: - Nähä, ok.
Jag: - Det är i alla fall någon.

Och har det inte löst sig efter det så är det nog dags att ge upp. Eller åka till Thailand, om det inte är utfiskat där då förstås. Men det vet jag inte om jag vill. Att köpa en fru är nog ungefär som att se ett vilt djur på zoo, ingen match liksom. Men det är något som jag får ta ställning till om 15 år.
Nu ska jag duscha för att sedan anlägga en fet jävla majbrasa på balkongen. Hej då.

4 kommentarer:

stickling sa...

Jag tror aldrig du kommer sjunka så lågt som till ett Gyllene Tider-fan. James Blunt antagligen, men inte Per inte.

Yvette sa...

Jag får vänta några år till då.

Anonym sa...

Finns det snälla tjejer med bra musiksmak?

Wayne sa...

Stickling: Man ska aldrig säga aldrig, ur desperation kommer vansinne.

Yvette: Det är alltid fint att ha något att se fram emot.

Anders: Efter mycket grubblande så har jag kommit fram till att: Nej, det finns det inte.