onsdag, januari 24, 2007

She´s a lady

Hon kallar sig Little-Babs men är inte speciellt liten. Hon är visserligen endast etthundrafyrtionio centimeter lång, men hon fyller ut sig med dryga tvåhundra kilogram. Little-Babs hävdar att hon driver grundkurser i kristen livsåskådning samt att hon kan pressa fram crepes ur muffen. När Little-Babs talar så blottar hon tandkött som blöder och sprider en obehaglig stämning. Little-Babs ligger på en divan i mitt vardagsrum. Divanen är förstärkt med betong. Hon har tagit av sina kläder och det luktar konstigt. Little-Babs drömmer om att bli sex timmar lång. Jag förstår inte vad hon menar. Little-Babs jamar som en katt. Jag förstår inte vad hon menar. Little-Babs är trött på att leva och rädd att dö... Jag förstår exakt vad hon menar.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag förstår också exakt vad hon menar. Snart flyttar jag tillbaks till SVERIGE för att få känna mig mer LEVANDE - hur man vet att det är illa.

Om bara du var här...

Anonym sa...

hmm, har du bytt ut alkoholen mot nåt annat? haha ;) du e rolig.

Anonym sa...

Fanihelvete. Varför kan det inte bara vara så? Seriöst? Det är min enda dröm. Hur mycket pengar behöver man egentligen? Du har inga cash sparade nåntans? Usch vad jag tror att vi måste gifta oss. Det är nästan läskigt.