tisdag, januari 02, 2007

Burn she-devil, burn

Bakgrundsfakta:
Någon gång under julhelgen i spritens dimmor kändes det helt naturligt att anta en utmaning om att delta i en löpartävling. Löpartävlingen är en riktigt så kallad ”folkfest” och just nu känns det så där. Men jag ska vara man nog och stå för vad jag lovat.Därför har jag nu bestämt mig för att under en period skära ned på öldrickandet, äta bättre och motionera. Har varit nykter i 48 timmar, joggade idag samt åt både lunch och middag. Fjantar alltså runt som en märklig blandning av Jane Fonda och Martha Stewart med Sven-Erik Magnussons alkoholsug.

Nu till saken:Gled omkring på stan idag och fantiserade om bättre tider och öl när jag stötte ihop med en gammal flickvän. Gammal flickvän med tillhörande tönt. Hon undrade pliktskyldigt hur jag mådde och jag berättade om mina nya levnadsvanor. Mest för att få henne imponerad och få mig att framstå som om jag skulle ha utvecklats som människa sedan vi gjorde slut. Reaktionen blev dock inte som jag förväntat mig. Hon började garva, för att sedan snäsa överlägset ”Hur fan tror du att du skulle kunna springa en mil? Du orkade ju inte ens knulla i en halvminut!”. Sedan gick hon och tönten hand i hand iväg. Tönten hade ett brett leende och blottade sina vita lyckade tänder. Jag blev så jävla paff att jag inte kom på något att svara. Stod kvar. En lång stund. Antingen så började det regna, eller så grinade jag. Efter att någon idiot från gatukontoret hotat att ”köra upp något hårt i arslet på mig” om jag inte flyttade på mig så han kunde sopa lommade jag hemåt.
När jag kom innanför dörren kom jag på vad jag skulle ha ropat tillbaka. Jag skulle ha ropat
”Men jag kanske inte ville dra ut på mitt lidande din jävla fitta”
Precis så. Sedan skulle jag ha spottat henne i ansiktet och gett tönten en knogmacka och ödelagt hans tänder.

Ok, nu gick jag överstyr. Stryk spottandet. Stryk våldet.
Men det är ju så jävla störigt att man inte kommer på sina repliker i tid. Fan. Funderar på om jag ska ringa henne och ge henne svaret nu, ca 9 timmar försent. Eller om jag skita i det hela.
Råd? Någon?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ring henne och föreslå par-middag baby! Jag ska på bästa sätt komma med inlindande förolämpningar, samt - of course - ha med min bandaren och spela in hur hennes nya karl föreslår (vi är vid det här laget en smula berusade, du är i köket med ex:et som vid det här laget berättar hur mkt hon vill ha tillbaks dig, jag och mr.new står och röker på balkongen) anyways... jo, han föreslår flirtigt att vi ska ses igen, utan att ni två får veta ngt. Jag säger - ah, men bara sex. Han säger - Toppen. Sedan kilar jag in och spelar upp detta för henne. Du och jag går sedan hand i hand ut genom dörren och lämnar vederbörande åt varandra. Hoho.

carro sa...

Eventuellt skulle du kunna skicka ett anonymt brev.

Anonym sa...

Varför är jag inte ens förvånad? :P Så, vad tyckte du?

Anonym sa...

Mäh, vadå "den var okej"? Den var fantastisk. Jag gillade bilderna, dialogerna... Allt! Mkt fin liten rulle.

Jag vill inte heller att jag flyttar tillbaks.

Kan du inte bara komma hit och kidnappa mig?

Eller så rymmer jag till dig. Vart bor du?