torsdag, januari 18, 2007

Don´t let him waste your time

Alltså va fan, nu får det väl ändå vara nog.
Att jag aldrig ska få lite sinnesro.
Här ligger man och slötittar på tv och va fan får jag se?
Jo, den där Telia-tjejen går på nått disco på någon sunkig fritidsgård och aktivt söker upp en sorglig pojkvasker. Helvete! Står där och dansar tätt ihop, tittar mig hånfullt i ögonen samtidigt. Va fan ser hon hos den där jävla raggarungen? Och va fan har han på huvet? Förvisso är det ju så mycket bland de där ungdomarna som vi vuxna inte förstår, men på min tid, ja då spökade vi ut oss med stil! Ska dom fumla runt på hans pojkrum eller vad fan är det frågan om?
Ska han imponera med historier från scoutlägret i Finspång i somras?
Jag förstår inte.
Och vad är det för någon liten maskin dom lyssnar på? Jaha empetre eller ajpåd. Jo fy fan, modernt ska det va. Vad hände med walkman och vinyl som undertecknad fostrades med? Jag blev en godhjärtad, måhända lite bitter människa. Med endast ringa narkotikabrott och möjligtvis förargelseväckande beteende på mitt samvete! Hörrudu Telia-tjejen, du får en chans till. Hos mig får du sprit från bolaget och riktig musik.
God natt!

4 kommentarer:

Anonym sa...

waste my time. pleeease.

Kulturkoftan sa...

Bra låt.

Kulturkoftan sa...

Jag kastar aldrig dina band till musslorna. Jag bevarar dem nära mitt hjärta, speciellt episoderna när du är full och på glid under tonårsfestivaler. Du låter charmigt och dekadent göteborsk. som om du spenderat för många sena nätter på andra lång. Jag sitter insnöad på Karl IX:s Väg 1, 418 34. Du är vänlig. Menar du allvar med detta tolvstegsprogram? När åker du till Paris? Can I come? Har nu suttit och dreglat över min fotobok Paris Mon amour och gamla semesterbilder i åtskilliga minuter.

Anonym sa...

Jag håller med, vafan har med ungdomen? Vad är det för fel på vinyl och bolagssprit (förutom priset då)?