söndag, januari 14, 2007

I´m every woman

Har varit nykter i två veckor nu. På ett sätt känns det bra. Jag kan lämna lägenheten rakryggad utan att önska att jag låg död i någon gränd. Men det är också jävligt tomt. Det finns så mycket tid över nu. Tidigare har ju helgerna gått åt till att förlusta sig med öl kvällstid, och att brottas med ångest dagtid. Nu finns så mycket tid till att tänka och fundera. Vilket har gjort att jag kommit fram till ett avgörande beslut rörande min framtid. Jag ska snart börja dricka igen. Jag skall även byta kön. Det är inte fan mer än rätt att jag gör det. Det behövs fler vettiga kvinnor. Mitt nya namn kommer bli Kerstin.
Kerstin Nilsson.
Jag vill kamma mitt hår och göra flätor.
Jag vill sminka mig med mascara, rouge och ögonskugga.
Jag vill smörja in mitt ansikte med krämer innan jag somnar.
Jag vill lukta gott.
Jag vill titta på andra tjejer i duschen.
Jag vill ha en handväska att fylla med jätteviktiga saker.
Jag vill bära klänning, negligé och strumpeband.
Jag vill gömma värdesaker i muffen på badstranden.
Jag vill bli full på två glas vin och storma ut från fester med trasiga strumpbyxor och bli tröstad av väninnor när jag skriker att alla hatar mig.
Jag vill vara sur, labil och allmänt jävla dryg.
Jag vill vägra min pojkvän sex utan att behöva motivera varför.
Jag vill hota med att göra slut och skrika när min pojkvän vägrar mig sex bara för att han jobbat 79 timmar senaste veckan och har en släkting på dödsbädden.
Jag vill kräva att min pojkvän ska förstå mig trots att jag aldrig talar klarspråk.
Jag vill kunna bete mig som en idiot men ändå komma undan med det bara för att jag är sååå jääävla sööööt.
Jag vill kissa med mina väninnor på krogen och fnittra och snacka hemlisar.
Ja fy fan…Det är så mycket jag vill…Nu vill jag lyssna på popmusik till exempel. Och det ska jag göra. Peace

5 kommentarer:

Anonym sa...

Du vet väl att du, då muff trots allt saknas, kan gömma värdesaker i röven va? Din guldklocka, mobil, plånbok, laptop osv.

/"35-åringen"

Kulturkoftan sa...

Vet du. I går såg jag på film. Det var en man där som var lik dig. Brad Pitt. Jag menar allvar. Jag har även kommit fram till att du är lik Nick Cave. Det såg jag i går när jag gick förbi Andra långgatans skivhandel. Jag stannade. Insåg. Varför har du aldrig sagt något? Vore det inte synd på så rara ärtor att bli Kerstin? Va?

stefanmedo sa...

"i'm not a girl.... not yet a woman"

sing it britney!

Fatima sa...

Nej vet du va...jag röstar inte heller på Kerstin. Nästa gång du bjuder mig på en pint lovar jag att vi ska gå på toa och fnittra tillsammans. Föressten så har det redan skett. Jäger 2002.

nisse sa...

Du vill vara lik mig med andra ord.