torsdag, juni 24, 2010

The winner takes it all

Rätt svar i korsordstävlingen är orm.

Orm.

Tre bokstäver som skulle skrivas i tre osynliga rutor.

Det var det ingen som kunde.

Visserligen var S nära med ormen, men är det tre osynliga rutor så är det tre osynliga rutor.

Man kan inte bara sitta och hitta på egna regler som S och några andra har gjort, lite ordning måste det vara.

Hur skulle det se ut om alla bara sprang runt och gjorde som de ville? Jo, det skulle bli totalt kaos och anarki. Och det är inget som vi, vänner av ordning och reda, uppskattar.

En korsordsregel som är väldigt oskriven är dock att om man inte kan plitar man dit ett könsord eller en svordom istället, det får vara hur många bokstäver man vill oavsett antalet rutor. Hade S skrivit kuk hade det kanske blivit rätt, kanske.

Dessutom uppträdde S mycket osportsligt som gav sitt svar så snabbt, hans eller hennes taktik var förmodligen att få andra deltagare förvirrade och osäkra. Ett mycket fult trick.Rävspel hör hemma på familjeliv, här kör vi fair play utan tjyvnyp och knivar i oskyddade ryggar.

Men nu slutar vi lägga energi på det.

Vinnaren i korsordstävlingen är:

*trumvirvel*

*fet unge i publiken sätter något sötsliskigt i halsen och det blir pådrag*

*irriterad trumslagare börjar virvla igen*

*konstpaus*

ANONYM

Anonyms svar löd sto, som egentligen var fel men alltså blev rätt ändå.

Motiveringen lyder: Anonym har på ett mycket kreativt sätt visat på en innovativ lösningsförmåga och lyckats tänka utanför den berömda lådan.

Anonym får utöver äran också tillåtelse till en weekend i Paris för två. Alltså bara tillåtelse – detaljerna och betalning får Anonym stå för själv.

Grattis!

Tack till de övriga tävlingsdeltagarna, Marianne och Timja, för en god insats.

6 kommentarer:

Lennart Pettersson sa...

Så ska en tävling gå till! Ge dom credit och hyvla dom sedan jäms med fotknölarna. Storstilat!

S sa...

Jag ber å det ödmjukaste om ursäkt för mitt svar. Jag vet inte varför jag fick för mig att djuret skulle förekomma i bestämd form singular men det är lite den devisen jag lever efter; bestämd form singular eller inte alls. Men jag ska sätta mig på en obekväm stol och tänka på vad jag har gjort och hur det eventuellt kan ha drabbat andra.

S sa...

KUK, btw.

Anonym sa...

Jag vann! JAG VANN!! jag vinner aldrig annars, tänk att jag förbrukade min once in à lifetime här och inte på joker eller triss eller något som kan ge lite cash, cash är överreklamerat, äran att vinna hos herr Nilsson och då menar jag inte apan, känns mycket bra.

Wayne sa...

Lennart: Tack för stödet!

S: Din ursäkt är godtagen och det är bra att du sätter dig på stolen. Men snälla, skriv inte ord som KUK här. Vi försöker ha en trevlig ton i kommentarsfältet.

Anonym: Grattis!

S sa...

Sorry igen. Jag använde mig av din korsordsregel och skrev ett könsord när jag inte var säker på vad det rätta svaret var. Å andra sidan borde jag veta bättre. Det är ju allmänt känt att kvinnor ska tiga om de inte har något vettigt att säga.