tisdag, juni 08, 2010

Sinking hands

Precis som pöbeln gjorde på medeltiden får jag sitta och handtvätta i badkaret. Med krum rygg och ömma knän sitter jag och knådar. Så är det ibland när det krisar och man kan ju inte gå ut med smutsiga kläder. Det kan man inte, det är inte socialt accepterat.

Sadisten har, förmodligen på jävelskap, gömt badkarsproppen. Men slug som jag är har jag löst den svårigheten genom att med våld trycka ner en strumpa i avloppet. Mycket tekniskt gjort.

Nu återstår bara torkningsproblemet. Antingen kör jag franskt och går till järnaffären och köper nån torklina och surrar runt hela badrummet. Eller så plattångar jag vartenda plagg.

Vi får se.

Det där löser jag senare. Just nu har jag rast med en folköl. Gossarna i filmen Nyckeln till frihet, i scenen när de får dricka en öl eller två på taket, kände nog som jag gör nu.

Dock är det snart slut på det roliga och jag får massera underbyxor i karet igen.

4 kommentarer:

Joa-Kim sa...

Så himla fint inlägg. Kroppen har problem hur den ska tackla det hela. Himla fint i alla fall.

Claes Larsson sa...

Plattång låter som en förträfflig idé!

Bogey sa...

Har tvättmaskinen pajat?

Wayne sa...

Joakim: Tack kamrat.

Classe: Jag är ganska nöjd själv faktiskt.

Bogey: Vi arbetare använderar gemensam tvättstuga som ibland är fullbokad.