lördag, mars 13, 2010

Holiday in Bangkok

– Vad är det för smak på den här energidrycken? sa kunden.
– Cranberry, sa jag.
– Vadå? sa kunden.
– Tranbär, det är tranbärssmak, sa jag.
– Jaha, det är karamellsmak, sa kunden.
– Öh... ja, jo, karamellsmak, precis, sa jag.

Så är det på Samhall, omringad av dårar och annat löst folk. Det är lätt att längta bort. Idag åker min syster till Thailand. Där har jag aldrig varit, och kommer nog inte åka dit heller. För i Thailand hamnar man bara i fängelse, jag har minsann sett Bangkok Hilton och den där rödfräsen hade det inte lätt.
Jag får åka till Stockholm istället, det är nog nästan som Thailand. Där ska jag bland annat gå på konsert med Tindersticks. Och brottas lite.

Hej då, åter på måndag.

1 kommentar:

Sockiss sa...

UUUUSCH! Snuskigt med navelbrottning. Hör av er om ni vill ha en enmanna-cirkus me er på krog eller fik eller nåt. Jag har tråkigt. Och min högsta önskan här i livet är att få en kompis. hejdå.