måndag, mars 08, 2010

Happy birthday!

Läraren på vuxendagiset började med att gratulera alla kvinnor på deras gemensamma födelsedag. Sedan försökte han sig på ett skämt om att damidrott inte borde få plats i OS, utan istället förflyttas till Paralympics. Eftersom kvinnor är så jävla dåliga på sport. Det var inte så många som skrattade åt det. Jag kände mig mest illa till mods, det var ett dåligt skämt.

Jag tycker att det var nedvärderande mot kvinnorna eftersom de tycker om att städa och diska och tvätta och laga mat och ta hand om barn och ha lägre lön och vara med i gymnastikfilmer. Sånt måste (en) man respektera och uppskatta.

Nu ska jag göra nåt viktigt. Hej då och grattis.

EDIT: Jag läste det här nu och inser att jag tydligen är moderat. Attans också, det kom lite oväntat.

2 kommentarer:

TinA sa...

Moderat? Åh gud, accepteras ej. Det andra du skrev är ju ingenting i jämförelse :O

;)

Wayne sa...

Nej, det accepteras verkligen inte.