onsdag, februari 11, 2009

Thirsty and miserable

Är trött, törstig och kissnödig. Det är ingen vidare kombination. Tröttheten leder till att jag inte orkar dricka något eller avlägsna slaggprodukter på ett smidigt sätt. Det är uppskattningsvis tre meter till det område i lägenheten där vattenkranen återfinns. Till badrummet är det nog totalt sju meter. Jag litar dock inte på mitt omdöme riktigt. Skulle uppskatta antalet papper för nån vecka sedan. Det där är minst 200 stycken, sa jag tvärsäkert och tänkte att frågan var avklarad. Vid en närmare granskning visade sig högen innehålla 43 papper. Så egentligen vet jag inte hur långt det är till allt. Jag skulle kunna rusa upp och forcera väggen in till badrummet. Den är nog inte så jävla tjock och då sparar jag några meter samt kan utföra båda mina behov nästan samtidigt. Det är bra. Men tyvärr så vet jag inte om ett hål i badrumsväggen lockar så speciellt mycket. Det skulle bli en pyrrhusseger. Och sådana segrar klarar man sig utan.

Såg ett tv-program tidigare om ett brittiskt par som skulle köpa ett hus vid Medelhavet. På Kreta närmare bestämt. Där vill jag att mitt hus också ska bo i framtiden. Och så ska jag ha en liten fiskebåt. Och en kvinna i varje hamn. Kvinnor gillar män som kan hantera en genuin träbåt och filea en försvarslös fisk lite nonchalant samtidigt som han håller henne om livet i månljuset. Blod och månsken tycker de om. Som illasinnade sagoväsen. Märkligt.
Nu ska jag ta tag i det här med törsten och kissnödigheten en gång för alla. Sen behöver jag aldrig göra det igen. Aldrig. Det känns bra.

4 kommentarer:

Gunilla sa...

He he ... ser ut som du får det mysigt på Kreta :-)

Anonym sa...

Wow, du målade verkligen upp min drömidyll, som den ensamma, hemmasittande frun, nästan som Odysseus saga!

Wayne sa...

Nillan: Ja, det kommer bli väldigt bra skulle jag tro.

Klacken: Den frun fick vänta länge va? Eller surrar jag om något annat nu?

Anonym sa...

tror det var tjugo år eller nåt...