onsdag, februari 04, 2009

The blood, the wine, the roses

Var inne i en blomsterbutik idag. Vad jag gjorde där hör inte till saken och det äcklar mig att många är så förbannat nyfikna. Mitt ärende stannar mellan butiken och mig. Förstått???!

I alla fall så har jag kommit fram till att jag i framtiden bör ingå i en kärleksrelation med en florist. Har ingen speciell florist i åtanke, bara att det just är en florist. Det är mitt grundläggande krav. Och att det är en kvinna. Men just det kanske hinner ändras, det är ju så modernt att köra lite olika varianter. Men jag är alltid jävligt seg med att haka på det tidsenliga. Så jag är omodern och tråkig och håller mig till damer. Vilket visserligen är dumt eftersom tjejer är dumma i huvet. Men ändå.

Angående florister så tror jag att det är en yrkesgrupp som består kloka, omsorgsfulla och stabila människor (det är alltid bra att generalisera, det ska man göra ofta och gärna utan någon helst grund i sina påståenden). Som florist borde man vara väldigt harmonisk, problem finns förmodligen inte ens i tankebana. Och det är ju en bra egenskap kanske. Min florist ska vara balanserad och i fas med sig själv, där hon tassar omkring och styr upp olika arrangemang hela dagarna. Hon är nog väldigt ljuv och jordnära också skulle jag tro. Och det som är bra med min florist är att hon även är mångsidig. Det är inte bara liljekonvaljer, hyacinter, vårlökar och cellofan som rör sig i det där huvudet. Hon pratar inte med blommorna heller, det är det bara konstiga människor som gör. ”Blommor är blommor, och sen är det inte så mycket mer med det” resonerar hon och det tycker jag verkar vara en sund inställning till sin profession. Vi ska bo i ett fint hus. Med en fin trädgård. Och den tycker hon ju om att sköta och det passar mig fint för då slipper jag bry mig. Då kan jag stå och prata med nån granne på helgerna med händerna i sidorna och sparka lite lätt på bildäcken som vuxna män gör och försöka verka intresserad av hans jävla fälgar som han specialbeställt från Amerika och är förbannat nöjd över. Jävla idiot. Jag håller mig nog inomhus istället.

I trädgården ska vi ha en sån där häst med en pinne i pannan. Och hästen med pinnen i pannan ska skydda mig och min florist mot häxor och troll och annat hor- och djävulskap som lurar i skogsbrynet.



5 kommentarer:

Gunilla sa...

Kocken lagar ALDRIG mat hemma
Bagarn bakar ALDRIG hemma
Snickarn JOBBAR SVART hos andra
osv. osv.

Så, vill du har en fin trädgård så får du nog tänka om :-)

Good Luck !!

Be Witched sa...

Dina inlägg får mig så ofta att garva HÖGT. I blogg världen så är det din blogg som gäller just nu, helt enkelt briliant!
Skaffa häst o pinne, lurar inte bara i skosbrynet hälsar Häxan.

Wayne sa...

Nillan: Nu är du lite negativ tycker jag. Min florist är ju passionerad och tycker om det där.

Häxan: Det var fint skrivet av dig. Tack ska du ha.

Anonym sa...

Jag upptäckte nyligen en florist jag gärna skulle ingå i en kärleksrelation med. Och henne hittade jag i Borås av alla ställen!

Och angående att eventuellt byta lag, hur modernt det än må vara: Visserligen är väl för många tjejer dummare än man hade hoppats på, men att vara "tidsenlig" skulle ju vara att erkänna sig slutgiltigt besegrad. Och skulle killar vara bättre? Nej! De är dessutom obehagliga och allmänt frånstötande. Fy för den fule... Damer ska det vara!

Förresten kanske du undrar hur länge en främling som jag tänker fortsätta förpesta din blogg med mina visdomsord? Det kan nog hålla i sig under lång tid, för det trivs jag bra med!

Wayne sa...

du är välkommen att fortsätta.