onsdag, februari 18, 2009

Stand for the fire demon

På den tredje dagen hade Gud hunnit med att separera ljus från mörker, styra upp ett himlavalv, ordna vatten och torrt land med växtlighet och antagligen lite annat som glömts bort. Bra jobbat. Mycket imponerande. Själv har jag inte hunnit med speciellt mycket denna tredje dag i vecka åtta. Men jag lyssnar på Kraftwerk, och det är nog mer än vad Gudjäveln gjort i sina dagar. Så fuck you liksom. Gud borde inte försöka vara så jävla märkvärdig tycker jag. Och Kraftwerk sjunger om radioaktivitet, eller radioaktivität som det heter på utrikiska. Och radioaktivitet är farligt. Det kan man dö av. Av hjärtattack också. Och av att sätta en olivkärna i halsen. Det finns så många olika sätt. Men sånt är ju trist att tänka på så det är bättre att förneka hela företeelsen. Döden finns inte.

Som sagt så har jag inte hunnit med särskilt mycket. Men något i min mage är aktivt som fan. Så fort jag ätit blir jag hungrig igen. Det är nog något inuti mig som äter ur min mage. Vetskapen om det är lite otrevlig. Var lite inne på först om jag är besatt av en ond ande och måste åka till Uppsala och Livets Ord för att bli renad. Nu finns det säkert någon lokalavdelning här på orten att besöka, men det är nog säkrast att fara till högkvarteret och låta Ulf driva ut det onda. Det där kan han utan och innan. En snabb handpåläggning, lite vigvatten och någon ramsa och sen är man fri och kan åka hem och invänta fakturan. Dock har jag tagit alldeles för lite droger i mitt liv för att tro på andar och gastar och hemsökta hus och TV4+. Eller någon TV4-kanal i och för sig.

Att det skulle vara ett elakt ufo som flyttat in kunde också ha varit ett alternativ. Men rymden verkar tråkig och alldeles för stor för att kunna skaffa sig en begriplig översiktsbild och det är ljusår och skit inblandat som känns märkliga. Jag förstår inte rymden och därför tror jag inte på den. Jag tror inte på mycket. Det rimligaste är förmodligen att jag släpat med någon slags mask från Kenya som nu kalasar bland magsyror, paprika och ris. Det borde kanske kollas det där, men det är ju ett jävla projekt det också. Jag väntar ut masken helt enkelt.

Nu måste jag äta igen, det var en halvtimme sen senast. Efter det ska jag kolla upp det finns något bidrag att söka. Det måste finnas. Jag är för fan ensamstående och har två munnar att mätta.

Inga kommentarer: