söndag, februari 01, 2009

Sweetheart come

Har haft ont i höger armbåge hela dagen. Måste ha slagit den i väggen under natten. De yviga gesterna kom nog efter jag avgjort VM-finalen i fotboll med ett genomtänkt solomål. Eller lyckats fylla i deklarationsblanketten utan att be någon vuxen om hjälp. Det är ju sånt där som bara händer i drömmarnas värld.

Ikväll är jag ganska säker på att hon kommer, den mörkhåriga affärskvinnan från Zürich som är 43 år ung. Hon kommer att komma in genom dörren och fatta min hand och sen försvinner vi i hennes privatplan. Fuck you klimathotet kommer vi skratta fram när det skålas uppe bland molnen i kollisionskurs med Gud (slynan som jävlas med den lilla människan). Väl framme i Zürich färdas vi i taxi genom den regniga natten (här kan man ju tycka att det är konstigt att vi åker taxi om hon är så tät att hon har ett privatplan, men det finns en romantiserad bild av taxi genom utrikiska städer nattetid, så därför är det så). Och sedan spenderar vi några dygn i hennes paradvåning i Altstadt eller vad de gamla kvarteren i Zürich nu kan heta. Kanske vill hon att jag dricker champagne från hennes dekolletage. Men jag motsätter mig champagne, det duger gott med ett enkelt arbetaröl. Det gäller att plocka ner den älskvärda borgarkärringen på jorden. Dubbelmoral är bra kommer hon säga. Dubbelmoral är bra kommer jag säga. Och allt kommer bli bra. I sinom tid.

4 kommentarer:

Anonym sa...

vad heter hon då? Är Tatjana för ryskt/porrigt? Kanske Monique?

Anonym sa...

ha ha, jag ser framför mig hur du nonchalant knäpper upp en folle så det stänker över hennes Hermés-skjorta. Hon blir spontant förbannad, men softar ner när hon ser hur du blottar din kropp, och du i bar överkropp låter arbetarölet skölja din dammiga strupe snabbt och målmedvetet. Sen älskar ni.

Wayne sa...

Fludder: Monique blir bra, det kör vi på.

Pole!: Började det pirra i dig när du tänkte på när vi älskade?

Anonym sa...

nej.