fredag, februari 13, 2009

All you need is love

Som vanligt under fredagen den trettonde har man gått runt och varit lite rädd och småkåt. Men som vanligt leder det till besvikelse eftersom inget extraordinärt händer. Börjar misstänka att det är rent jävla hyckleri det där. Imorgon är det alla hjärtans dag. Då skulle jag helst vilja vara med hon den mörka. Men nu har hon ju inte tagit sitt förnuft till fånga och istället valt att bli besudlad av en någon otäckt ekonom. Dumjävel.

Så jag får väl fira med flickvännen som vanligt.


Det är helt okej det med även om det börjar bli lite trist. Nu är jag lite orättvis kanske, jag älskar henne. Även om det finns många definitioner av ordet älska. I just det här fallet betyder det ”Jamenalltsåvafan, det är ju bättre än ingenting”. Jag skulle ju inte dö för henne, och skulle det rusa in några gangsters i lägenheten så skulle jag inte spela hjälte utan istället koncentrera mig på att de gav fan i The Cramps-skivorna. Men hon är bra, det är hon. Vi ligger på ungefär samma intellektuella nivå och sådant är viktigt. Vi kan prata om allt. Till exempel ha djupa samtal om krig. – Krig är verkligen otäckt, säger jag. – Ja, usch vad hemskt det är, säger hon. Och med det är ämnet avklarat. Vi kommunicerar effektivt, jag och flickvännen.

Det skulle vara kul att göra något speciellt för henne imorgon. Inte bara rosor och choklad och veckans öl på kvarterskrogen för att sedan avsluta med lite slentrianmässigt flås. Nej, imorgon ska det bli något extra. Min plan är att sopa till henne utav bara helvete i bakhuvet så att hon tuppar av. Och när hon väl är medvetslös så släpar jag in henne på en expressbuss till Jönköping. Notera att det inte handlar om misshandel, det är bara ett överraskningsmoment. Dock har jag aldrig slagits tidigare så jag vet liksom inte riktigt hur man får någon avsvimmad. Men det löser sig nog, förmodligen bara att gå lös och improvisera. Sen på bussen kommer hon att vakna och bli alldeles till sig när hon får reda på att vi är på väg till Jönköping. Där har ingen av oss varit tidigare så det kommer bli spännande. Vi ska bo på ett lyxigt hotell där det serveras frukost. Det är fan inte fy skam. Förhoppningsvis finns det något köpcentrum någon mil utanför stadskärnan med spännande affärer som H&M, Lindex, Teknikmagasinet, Vero Moda, Clas Ohlsson och Apoteket där vi kan shoppa loss. Det bästa vore ju om det fanns någon härlig food court att spendera eftermiddagen i. Med fascinerande mat från till exempel Asien. Flickvännen har alltid drömt om att få prova på wok. Där kommer jag presentera nästa överraskning för henne. Att jag ska kosta på och låta förstora upp ett fotografi på oss. 3x4 meter ska det vara och på något sätt få plats på vardagsrumsväggen. Sådant tycker vi båda är romantiskt. Och inte minst smakfullt. Här är alternativen:


Gosbild



Förspel

Efterspel

Och till er som sitter och gnäller över att alla hjärtans dag skulle vara ett kapitalistiskt påhitt från handelns sida – Snälla lägg av, ni är bara missunnsamma och patetiska. Varför skaffar ni inte bara en partner och är lyckliga? Va? Det är väl inte så svårt? Seså, sluta vara så misslyckade nu.

5 kommentarer:

Anonym sa...

åh Fred, du räddade min morgondag.

Anonym sa...

hahah, grymt bra! Bilderna var ju priceless.

Anonym sa...

Vilka vackra barn ni skulle få tillsammans.

... sa...

Oj, du är nästan så pass romantisk så att en tår letar sig fram Wayne!...

... och din skyltd, nej jag mena din flickvän, önskar er all lycka ni kan få i framtiden.

Wayne sa...

Lillöra: Så bra.

Kristofer: Jo, de blev ganska bra. Men de kommer tydligen inte upp på väggen. Hon började sura.

Eastwater: Mammans gener i så fall.

Klacken: Tack. Romantik har alltid varit min starka sida.