tisdag, september 23, 2008

Scum

Jag glömde köpa tandkräm förut. Det var klantigt, och nu är pengarna slut. Det är mycket att tänka på som vuxen. När jag var liten fanns det alltid tandkräm. Det var fint att vara liten, inga problem existerade och det enda man gjorde var att sitta och glo. Kanske käka lite sand ibland och sedan var det läggdags och då var det någon vuxen som borstade tänderna åt en. Det var tider det.

Imorgon ska jag vaccinera mig. Ska alltså för andra gången på en vecka till sjukhuset, sedan ska jag sluta fjanta runt i landstingets lokaler. Men nu är tanken att jag förhoppningsvis slipper få malaria, hepatit, klamydia och någon feber som är gul. Lekte lite med tanken att åka iväg ovaccinerad, att det liksom skulle imponera på tjejerna här hemma - Jodå för fan, livning on the edge vet du. Sedan kom jag på att jag nog kan avstå ett mediokert krogragg och istället klara mig undan den där febern.

Jag är nervös och lite rädd inför morgondagen. Inte så mycket för sprutorna i sig, även om de självklart inte ska bli så jävla roliga att få i min kropp. Oroar mig mest för att sköterskan ska vara ett horribelt psykfall som kommer att överfalla mig och försöka hugga sönder min hals. Det finns så många sjuka människor ute i samhället, och efter att ha läst det här så känns det inte bättre.
http://www.aftonbladet.se/nojesliv/article3362735.ab
Jag blir arg, ledsen, uppgiven och bestört när jag läser sånt här. Hur kan ett samhälle hamna så snett? Vad är det som händer egentligen? Det är så tragiskt, och det berör mig oerhört illa.
Nu går jag till sängs, den här dagen måste få ett slut.

11 kommentarer:

Yvette sa...

Själv ska jag tatuera Lasse Kronér på överarmen till nästa lön.

Wayne sa...

Har du så stora överarmar? Se till att få med hans bok om åttio VÄLDIGT goda mackor på ett hörn också.

Anonym sa...

Världen är inte sig lik. Det är en sak som är säker.

Anonym sa...

Du är så jävla värdekonservativ Wayne! Hade det varit Greven, Elvis eller Bob Marley som tatuerats in, då hade det minsann varit annat ljud i skällan. Det är bara att inse att det är Ernst som gäller nu och att man ska vara en mjukis these days...

Yvette sa...

hahahahhaha, det här är så sjukt, nu har folk börjat tipsa Hanna Fridén om din blogg också. Snart kan du leva på bloggen wayne! http://metrobloggen.se/jsp/public/permalink.jsp?article=19.4648709#lasKommentarer

jag kanske får tatuera honom på ryggen istället, jag får se till att det blir en tatuering där han äter en macka.

Wayne sa...

Fikan: Du lever alltså, så fint.

Nya mansideal: Det handlar inte om mansideal, utan om ren och skär idioti.

Yvette: Jag säger ju att det är ett konstigt samhälle vi lever i. Mycket konstigt.

Anonym sa...

får en stark känsla av att denna yvette är rätt så sotis för att det är så många som gillar din blogg!! =) hoppas att det gick bra med sprutorna!

Anonym sa...

får en stark känsla av att denna yvette är rätt så sotis för att det är så många som gillar din blogg!! =) hoppas att det gick bra med sprutorna!

Yvette sa...

klart som fan jag är sotis! men mest av allt är jag sur för att jag var här innan alla barn. det är som att alla har börjat lyssna på mitt favoritband och nu är det mainstream!

Yvette sa...

jag är förresten inte sotis, jag är avis. det är två helt skilda saker.

Wayne sa...

På den här sidan är alla bra och tycker om varandra. Seså!