torsdag, september 04, 2008

Please explain

Alltså va fan, nu har det hänt igen. Sitter i godan ro och sorterar tvätt och upptäcker till min fasa att en strumpa återigen fattas. Den här gången är det den ena med elefanter på som är spårlöst borta. Så här är det varje gång, snart finns inga strumpor kvar. Vem är det som bor i tvättstugan och vill mig så ont? Antagligen en gast, borde höra av mig till TV4 så att de kan skicka hit något avdankat jävla medium som kan driva ut eländet. Lämna mina strumpor ifred för fan.
En annan sak som irriterar mig är att på mitt rispaket i köket så står det diverse instruktioner på olika språk. I Sverige ska riset kokas i 20 minuter och i Danmark bara 12 minuter. Va fan är det frågan om?!!! Hur i helvete kan det skilja 8 minuter i koktid? Varför ska danskjävlarna få mer kvalitetstid än oss?
Ok, nu har jag läst lite mer noggrant.
Sverige: Kokas 20 min. på medelvärme under lock. Låt sedan dra 5 min. under lock.
Danmark: Koges 12 min. ved svag varme under låg. Traekker herefter 12 min. under låg.
Jag drar slutsatsen att det där “traekker herefter 12 min. under låg.” är detsamma som att riset ska dra 12 minuter under lock efter kokningen. Men då har danskjävlarna ändå en minut tillgodo och det stör mig. Ska det vara så här? Jag tycker åtminstone att det fan i mig är bedrövligt.
Skulle ha pluggat idag, men nu är den här dagen förstörd. Fy fan. Borttappade elefantstrumpor och danskar som får bättre förutsättningar vid riskokning. Vart är världen på väg?

4 kommentarer:

stickling sa...

Nej fy fan! Nu blev jag sur på riktigt. Man måste alltid läsa det finstilta i den här världen. Aldrig kan man slappna av och bara lita på någon. Helvete. Nu är allt förstört. Ses på Tivoli? Tar du med riset tar jag med en kokplatta?

Wayne sa...

Du som är så tät nu för tiden tar även med riset. Och betalar min resa. Förstått?

Yvette sa...

mina strumpor brukar ligga på torktumlaren när jag kommer ner nästa gång. helt magiskt.

Anonym sa...

frågan är ju varför du står och läser den danska instruktionen för riskokning?? Du måste ju ändå ha ganska mycket tid över...