tisdag, september 02, 2008

Long lost penpal

Jag hörde den låten häromdagen, Long lost penpal. Det väckte lite minnen. Jag hade en brevvän en gång i tiden, en brevis. Nu för tiden har väl inte ungdomarna några brevvänner, de har väl inte ens sett ett frimärke. Jävla ungdomar. De vet inte vem Chevy Chase är heller. Jävla ungdomar.
I vilket fall som helt så bodde min brevvän i Danmark. Hon hette Charlotte och om jag känner mig själv rätt så blev jag säkert förtjust i henne. Jag har alltid varit en naiv idiot.

Vi hade fin kontakt ända fram till att jag skickade ett fotografi på mig själv. Efter det fick jag inga mer brev.
Sedan henne har jag inte orkat gå in i någon mer brevisrelation, det gör för ont. Undrar vad Charlotte gör idag? Jag hoppas det gick bra för henne i livet. Men lite hoppas jag samtidigt att hon mår dåligt och säljer sin kropp för en sil på någon tvärgata till Ströget. Så är det nog, trist för henne. Tragiskt.

4 kommentarer:

Anonym sa...

det lär hon göra det om hon va dum nog o dumpa dej liksom!!! fast det var ändå bra, tänk på att danskar kan vara farliga.

Yvette sa...

Hej! Här är en tjej på 25 jordsnurr. Jag vill ha en brevis, gärna en låtsastvilling. Jag tycker om NKOTB och Ace of Base.

Wayne sa...

Anonym: Du har helt, danskar är totalt labila jävlar. Och fula.

Yvette: Om du gillar killar och disco också så är jag på. Jag är även tvilling, alltså på god väg för att bli en låtsas.

Anonym sa...

men den där danska brevisen hade väl faktiskt pundarpotential om jag inte minns fel? Så dina tankar om hennes karriär kan nog stämma...