fredag, september 26, 2008

Dance, motherfucker, dance

Nu för tiden är festerna i allmänhet bedrövliga. Det ska spelas gitarr och sjungas med hjälp av tv-spel i tid och otid. En skrämmande utveckling där det alltså krävs viss kompetens för att man ska premieras med ett blint och meningslöst engångsligg. Eftersom jag är väldigt konservativ i en del avseenden, speciellt gällande nöjes- och underhållningsaktiviteter, så tar jag givetvis inte del av dessa sysselsättningar.
På min tid, när jag var ung på 90-talet, så nöjde vi oss med folköl, synthmusik från en kassettbandspelare och goda samtal på festerna. Var det något som skulle firas ordentligt så kanske det slogs på stort med en popcornskål. Det var bättre förr, det var det fan.
Men ibland krävs det anpassning i den sociala samvaron. Jag misstänker att nästa trend på de gudsförgätna för- och hemmafesterna kommer att vara dans av något slag. Och då kommer jag inte längre stå och sura i ett hörn, även om jag av ren princip sällan dansar. För att ligga i framkant när den nya trenden kommer och för att liksom mota Olle i grind tänker jag under helgen låsa in mig på kammaren och lära mig koreografin som ni hittar i videon nedan. En fantastisk låt för övrigt.


"Ooh, it gets dark
It gets lonely,
On the other side from you."

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jo. Förmodligen kommer du att få ligga utav bara helvete om du river av den där dansen.

Men knappast med det preferabla könet..

Anonym sa...

Min favvolåt...I love Katie!
Hon fenomenal, även om vissa delar av hennes sena 80-tal kanske borde glömmas.
Hade varit bättre om du sjöng samtidigt också...

Anonym sa...

den där låten är ju så fruktansvärt bra. kate bush äger.

men ja... dansen är ju helt fucked up. vad tänkte hon med?

Wayne sa...

Simon: Nja, det är inte så jävla noga det där. Hål som hål.

T: Ja visst är hon bra. Men dansa och sjunga är en omöjlighet. Kan knappt sätta de första stegen rätt.

Disa: Det kanske var knarket som tänkte.