torsdag, september 25, 2008

Help the aged

Sitter på universitetsbiblioteket. Tittar på en kille med ful frisyr. Jävla studentjävel. Borde plugga. Men gör inte det, så egentligen borde jag åka hem.
Funderar lite istället.
På Gud och på östeuropeisk design ur ett genusperspektiv och lite på Joni i SVT:s Singelmammor. Det lilla jag sett av det där programmet har fått mig att vilja vara intim med henne. Men ska det bli något seriöst får hon ta och byta namn på barnet. Och klippa det.
Apropå kvinnor så fyller den legendariska år idag. 30 stycken har det blivit. Kärring. Hon har säkert någon mogen middagstillställning med firande ikväll. Inte helt oväntat så är inte jag bjuden. Kanske åker dit ändå med ett fång liljekonvaljer och en ren skjorta och när jag kommer dit möter hon mig springandes ute i trädgården och omfamnar mig och viskar att min ankomst var allt hon önskat sig och sedan kysser vi varandra och hon glittrar lyckligt med ögonen och sedan kommer den nye tjuren utrusandes och en hotfull stämning kanske uppstår och då måste jag vänligt men bestämt förklara för honom att om han inte lommar in i huset igen så kommer jag bita honom i knäskålarna och sedan hoppar jag och den legendariska upp på min cykel och med henne bakpå trampar jag i den kyliga septemberkvällen mot lyckan och kärleken.

Eller så slänger jag iväg ett SMS i stil med ”Grattis på födelsedagen din jävla fitta”.


Eller så gör jag ingenting.
Det blir nog bäst så.

Nej fan, nu är det dags att åka hem.

4 kommentarer:

Anonym sa...

30 är fan en fin ålder...

Wayne sa...

Jo, vi ska ju alla den vägen vandra.

Anonym sa...

Sedan är ju ålder bara en siffra, en del tappar håret vid 20.

Wayne sa...

Jo, en del gör ju det. Men det är tufft.