onsdag, september 10, 2008

Little whip

Jag blir snart bostadslös. Det oroar mig lite. Har kollat runt lite på ettor, men de kostar ju så jävla mycket. Att bo ensam är dyrt. Ibland ganska skönt, men dyrt.
Ser en nödlösning i att skaffa en tjej jävligt fort nu som jag bo tillsammans med, det skulle halvera vissa grundläggande kostnader. Sedan får man ju visserligen ha i åtanke att andra kostnader drar iväg som fan. Som kostnaderna för en psykolog till exempel. En psykolog tror jag att man måste ha om man ska vara sambo med en kvinna eftersom de tenderar att driva en till vansinne. Jag har aldrig besökt en psykolog (eftersom jag aldrig bott med en kvinna på riktigt), men jag antar att det är dyrt.
En variant vore ju att skaffa två tjejer att bo med, det skulle bli ännu billigare, om man ser till hyran då alltså, psykologen skulle ju få debitera dubbelt, den fan.
Det är nog inte omöjligt att skaffa två flickvänner. Hans Scheike har ju det, och vad har Hans Scheike som inte jag har förutom en bra snärt i handen och hår på huvet? Förmodligen inte mycket. De har det nog bra tillsammans, Hasse och hans kvinnor. De knallar omkring i sin stuga, piskar lite emellanåt, äter middag som vilka Svenssons som helst och tittar på Allsång på Skansen. Och så spar de ju pengar som de kanske kan på nån sparesa ibland där de bara rår om varandra och flyr från den stressiga vardagen.
Ååh, va bra de har det.
Förutom det där med Allsången då. Och piskandet, det är inget för mig i alla fall tror jag. Och skulle jag bo med två tjejer så får de skriva på ett avtal om att det inte ska snuskas för ofta. Det är jobbigt och överskattat.
Överskattade saker:
- Red Hot Chili Peppers
- Knulla
- Svensk sommar
- U2
- Arn-filmerna (jag har inte sett dem, men man kan ju räkna ut med stjärten att det är skräp)

Jaja, nu ska jag gå till affären som säljer gammal köttfärs och panta burkar. Det kan ju vara bra att träna på det om det skiter sig med mina flickvänner.
Fan vad jag måste träna.



Kan Hasse så kan jag!

7 kommentarer:

Yvette sa...

du kan få bo här någon vecka om du masserar mina fötter och plockar upp mina snorpapper.

Wayne sa...

mmm... kanske, men inbilla dig inte att det blir något ligga.

Anonym sa...

Jag tror inte det är nån som räknar med att det ska bli nåt ligga.

Wayne sa...

det var det dummaste jag läst på länge.
nu har jag inte tid med mer idioti, för nu ska jag börja dricka på allvar. hej då.

Anonym sa...

Detta kanske kan vara ett alternativ? Är du fortfarande med i den där semi intellektuella filmklubben cinema?

http://www.homemade-sex-toys.com/popcorn/

stickling sa...

Som tjänsteman har man ju inte problem av den typen. För oss handlar det kanske mer om att svära över facket och lata medarbetare. Men du ska ha tack för att du sprider medvetenhet kring bostadsproblematiken för er lägre stående på den sociala hierarkistegen.

Wayne sa...

Du Stickling, du är bara en osympatisk borgarfitta nu för tiden. Det tycker Kolja också. För det har hon sagt till mig genom telepati.