måndag, april 14, 2008

Here comes the pain

Jaha, då har man sett Dalarna igen då. Och det var precis som senast vackert. Likt elaka troll förtärde vi alkohol, vilket nu i efterhand fortfarande känns. Jag fick aldrig möjlighet att skydda ungdomarna mot farliga björnar. Däremot skymtades det ett rådjur. Ett mycket stort rådjur, säkert 50 centimeter bred mellan ögonen, men eftersom Närkingen hade på sig jakthatten så sprang rådjuret innan jag behövde ingripa.
För övrigt så kan jag meddela att jag nästan är tillbaka på banan när det gäller kvinnor. Men det där är jävligt vaga minnen, så jag inte återge några detaljer.


Idag så har det återigen spelats innebandy. 45 sekunder in i matchen så föll jag i golvet och lyckades på något sätt vrida knäskålen. När jag låg på golvet i ofantliga smärtor, rabblandes diverse könsord och med livet passerandes i revy, tyckte jag mig höra från en lagkamrat - Fan va skönt om vi slipper den där jäveln nu.
Och med mig på bänken så presterade laget en mycket bra match och visade prov på hög moral. Vi vann med 5-4.

Så nu sitter jag här med en knäskål stor som en badboll och funderar på om det kan fixas någon slags hemtjänst till avdankad idrottshjälte. Helvete, det skulle ha satsats på spriten istället för på sporten. Sådan här fysisk smärta har jag aldrig haft en hård helg.
Jaja, nu ska jag försöka börja ta mig mot köket om det ska bli någon kvällsmat innan midnatt.

5 kommentarer:

Yvette sa...

får man ligga i dalarna?

Kulturkoftan sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Kulturkoftan sa...

Så det är därför det inte går att messa dig: du ligger! I Dalarna! Du är alltid en sån slampa i det där landskapet.

Anonym sa...

din sopa! Du borde, som du själv var inne på, ha satsat på spriten istället. Rätt man på rätt plats!

Wayne sa...

Yvette: Näe..

Sofia: Men jag låg ju inte. Du är alltid en sån slampa när du inte är med mig.

Classe: Hybris kallas det visst. Ska aldrig hända igen.