tisdag, april 08, 2008

Dirty deeds done dirt cheap

Precis när skavsåren på tårna slutat blöda och när ryggen återigen gått att räta ut i fullt läge var det igår dags för en modern sekulariserad form av späkning igen.
Innebandy alltså.
Till skillnad från förra veckan då vi stiligt vann våra två matcher, blev gårdagens resultat mindre tillfredställande. Två förluster, och miserabelt spel av undertecknad (nu har visserligen mina insatser inte ett skit med att göra om laget spelar bra eller inte). Så igår kväll när jag lade mig var jag mållös, talanglös och fittlös. Tyvärr var jag inte aningslös om livets grymheter när John Blund sövde mig.

Idag har jag spenderat hela dagen på universitetets bibliotek för att slutföra två inlämningsuppgifter. Dagen började surt när jag sömndrucket satt vid datorn och spillde kaffe på byxorna.
Sedan hörde jag glädjefyllda rop från en kille. Nyfiket tittade jag dit och hoppades på att två nakna tjejer skulle brottas på golvet. Så var inte fallet. Jag såg ingenting, förutom killen som ropat. Han tog upp sin mobil.
- Ja, hallå det är [infoga valfritt dumt namn här]. Har du sett eller?? Takida kommer till Peace and Love!! Fattar du?!! TAAAKIIIIIDA kommer till Peace and Love. Måste fan dit nu!

Jag kan inte riktigt i skrift återge all denna ohyggliga aggression jag kände just då. Blir fortfarande förbannad när jag nu, cirka 8 timmar senare, tänker på det. Killen var i min ålder och måste förmodligen ha haft en strängt religiös uppväxt, och när han nu vid 25+ äntligen brutit sig loss från Faderns kätting ska ha väl revoltera. Åh fy fan. Andra alternativ till att han lyssnar på Takida och upplever sitt livs höjdpunkt när de kommer till Peace and Love kan vara:
- Han är helt jävla dum i huvet, rent allmänt.
- Han vill knulla småtjejer.
- En kombination av ovanstående.

Sedan lyckades en flock lärarstudenter irritera mig med en jävla gruppuppgift. På mycket hög volym, och med hemska dialekter, diskuterades det huruvida dans var bra för barn eller ej. Tjejerna bland lärarstudenterna såg som ut som stryk, vilket störde mig ännu mer. Jag ville förklara min syn på dansande barn, men det gav jag fan i.

Nåja, dagen fick ett bra slut ändå. Uppgifterna lämnades in och när jag sedan besökte mataffären som säljer gammal köttfärs och har glädjeflickor på lagret så kom jag undan billigt. Köpte ett fyrpack Guinness och betalade 16,50kr för kalaset. Antingen så var snubben i kassan inte helt med i matchen. Eller så noterade han att det var alldeles för jävla billigt men orkade inte tjafsa eller bry sig. Jag hade nog gjort likadant själv.

Nu ska jag dricka öl, kolla på fotboll och hetsäta oliver.
Eat my fuck!!

3 kommentarer:

Yvette sa...

Jag ser framför mig hur han står längst fram när Takida spelar och grinar och skriker som en fjortonårig tjej. Sen kastar han upp sina trosor på scenen. Därefter får han ögonkontakt med sångaren, svimmar och blir ivägburen av vakterna.

Wayne sa...

Haha, det är nog fan inte ett helt osannolikt scenario!

Anonym sa...

Takida är ett toppenband ju! Du ska ge fan i att klanka på oss på diverse webforum. Från och med nu bör du titta en extra gång över axeln när du går på gatan så att det inte "händer en olycka"... /Takida Youth Crew (South Side)