onsdag, april 23, 2008

Fell in love with a girl

- JAG ÄLSKAR DIG!
Så ville jag skrika och samtidigt likt en säl vräka mig över bänken för att bedyra min kärlek till den mogna gudinnan. Men det gjorde jag inte. Istället klädde jag sensuellt av den kvinnliga föreläsaren med blicken och fantiserade om vår framtid tillsammans.
I mitt utvecklingshämmade sinne målade jag upp vackra bilder.

Till exempel när vi i sommar skulle sitta på hennes balkong och dricka vin, hon iklädd en röd klänning med smala axelband och hennes mörka vackra ögon skulle glittra i solnedgången. Själv skulle jag ha på mig en hawaiiskjorta, korta jeansshorts, vita tubsockar och sandaler. Hennes kärlek skulle vara blind. Vi skulle föra sofistikerade samtal (men det skulle nog mest bli en monolog från hennes sida nu när jag tänker efter).

Kanske det skulle bli en weekendresa till hösten, vandra hand i hand längs med någon europeisk förorenad flod och bara tycka om varandra. Äta goda middagar på den lokala tavernan för att sedan älska hela nätterna långa på vårt pittoreska hotellrum.

Eller åka till en fjällstuga till vintern. Där kunde jag sitta invirad i en filt på en skinnfäll på golvet framför den öppna spisen och försöka tycka om kaffe med whiskey och grädde. Hon skulle trippa omkring i en knälång ylletröja med rufsigt hår och bara vara vacker.

Men illusioner och drömmar finns ju till bara att förstöras. Och så hände även nu. Likt en julgranskula under Anna Books kropp krossades min framtidsvision när hon i förbifarten nämnde att hon hade barn.
Det kan givetvis vara adoptivbarn, men jag drar ändå slutsatsen att hon med största sannolikhet har haft sex tidigare i sitt liv. Samlag alltså. Och jag känner väl att jag aldrig skulle kunna känna förtroende för någon med ett så dunkelt förflutet, så därför har jag beslutat mig för att inte inleda något med henne.
Väldigt tråkigt, men dock nödvändigt.

4 kommentarer:

Anonym sa...

ja, fy fan vilket luder! Du är värd nåt bättre Wayne. Kom över å ta ett glas med mig ikväll...

stefanmedo sa...

du är en romantiker, wayne. låt ingen jävel säga något annat.

Yvette sa...

världen är för hård för att födas in i den som romantiker.

Wayne sa...

Kristina: Oj, en borgarkärring med empati. Ovanligt. Klart vi kan ta ett glas.

Stefan: Precis så är det.

Yvette: Precis så är det.