måndag, april 28, 2008

Swing the big eyed rabbit

Göteborgare verkar ha en förkärlek till att vilja sparka på andra människor. Förra året blev jag och Soda tillfrågade av en liten pundare om vi ville bli sparkade i ansiktet. Nu i helgen visade någon jävla sopa upp försök till humor när han undrade om jag ville bli sparkad på benet så att jag skulle få ont i båda två.
- Du kan få en krycka uppkörd i röven om du inte håller käft!, ville jag svara. Men han såg ganska vältränad ut och eftersom jag just nu inte springer särskilt fort så muttrade jag något ohörbart och blängde lite för att sedan halta vidare.

Utöver våldsromantiserande idioter så var helgen väldigt bra. Hotty och Hårbollen gjorde ett fint jobb som värdar och konserterna var utomordentligt fina. Nåjbaten hamnar nog tillsammans med The Cramps och Massive Attack på topp tre när det gäller jävligt bra spelningar.

Blev faktiskt erbjuden samlag. Och jag blev lite förvånad över mig själv när jag sa - Nej, jag vill inte. När fan blir gammal blir han religiös. Eller kanske bara bekväm. Fylleknull på en smutsig krogtoalett känns inte lika exotiskt som när man var typ 25.

Efter lördagens efterfest, där en eldriven kanin upptog mycket stor del av min uppmärksamhet, så fick jag dela säng med ett hondjur. Det var kläder på och därmed inga snuskigheter. Var lite inne på att fråga om jag fick klappa henne i kärleksviken (fylleknull i en säng känns fortfarande exotiskt), men det vågade jag inte så jag frågade istället om jag fick hålla om henne. Det fick jag. Jag var förmodligen mycket nöjd när jag somnade, hon var nog inte lika nöjd. Troligen mest rädd.

Jaja, nu har de värsta skakningarna lagt sig och jag ska försöka äta en smörgås.

3 kommentarer:

stickling sa...

Själv har jag aldrig blivit så bra bemött i Göteborg som när jag hoppade på kryckor. Fast å andra sidan får jag en riktigt schysst urringning med kryckhållningen.

Wayne sa...

våp

Anonym sa...

Hi,

I begin on internet with a directory