söndag, april 20, 2008

Wouldn´t that be groovy

Har spenderat helgen hos min mor. Där har jag rehabiliteringstränat mitt knä, det vill säga, bara legat på soffan. Och när jag inte legat på soffan så har jag suttit vid köksfönstret och löst korsord. Triumferande har jag ropat på mor när jag löst dem.
- Men det här är ju barnkorsordet igen.
- Ja vadå då? Jag har ju suddat ut det jag skrev förut, alltså har jag klarat det igen.
- Mm... du är jätteduktig.


Igår kväll kollade jag på dokumentären Punk Attitude på SVT. Inte direkt något revolutionerande som kom fram, men helt klart sevärd. Störde mig dock på att jag var så ung på den tiden. Ifrågasatte min mors beslut att inte föda mig tidigare, typ 1959. Hon drog till med något i stil med att hon själv var 7 år då.
Herregud, hon måste lära sig att kunna argumentera i en diskussion. Så istället för att se Sisters of Mercy, Cure, Cramps, Siouxsie and the Banshees, Birthday Party eller va fan som helst i början på 80-talet, så satt man i trädgården och käkade jord med kissiga blöjor. Fan.
Nu för tiden har man möjlighet att se Takida, Brolle Jr eller The Sounds live. Det är kul att vara med när det händer så att säga.

Nu är jag hemma i alla fall. Söker efter en personlig assistent på nätet, men hittar inget vettigt när jag googlar på: lättklädd billig personlig assistent. Däremot hittade jag den här på Blocket.

Underbart, den kostar visserligen 15 lök, så Eurotrash 2008-resan med de andra efterblivna kan vara i farozonen. Men det kan det vara värt, för jag kan verkligen se mig själv sladdandes omkring i den här i bar överkropp utanför bolaget. Med några vinare och en ambrosiakaka i korgen.
Kanske möta någon gammal flickvän att vara tuff inför.
- Det här trodde du inte va? Att killen du lämnade bland annat för att han inte skaffade körkort skulle glida runt i det här vrålåket!!
För att sedan rakryggat glida vidare utan att vända sig om (men förmodligen ha en tår i ögat).


Tror även att det här kan en riktigt bra brudmagnet. Kanske träffar jag mitt livs kärlek. Hon kan sitta bakom mig med sina armar om min hals, viskandes amorösa budskap.
Vi drar i solnedgången.
Mot kontinenten.
Mot horisonten.
Inget kan stoppa oss.
Tillsammans ska vi erövra världen.
Rullandes mot lyckan i 15 km/h.

5 kommentarer:

Yvette sa...

Jag tror du kommer ha en drös femtonåriga tjejer springandes efter dig om du klistar på lite tAKIDA-stickers på den!

Anonym sa...

Ny upptäckt;
Viharplayboychanel.

stickling sa...

Nu har du allt jag någonsin sökt hos en man!

Kulturkoftan sa...

Tack för dagens enda skratt!

Wayne sa...

Yvette: 15 år låter väldigt fint för givande samtal och dylikt. Borde nog satsa på det.

Hotty: Du är så härligt naiv, du ska åka på konferens/ mässa/supresa/whatever till Nazilandet och du upptäcker Playboy C. Inga funderingar varför den dök upp just nu? Konfrontera Hårbollen är mitt råd.

Stickling: Innebär det att du släpper till då?

Sofia: Snart åker vi, då får du skratta hela tiden. Nästan. Två gånger per dag iaf.