lördag, februari 23, 2008

Video killed the radio star pt.I

Jag är i stort sett helt talanglös. Det är sant och utan ironi. Det är visserligen en aning störande att inte kunna någonting, förutom att dricka folköl och älta försvunna minnen och förlorade kärleksrelationer, men det är så det är. Bara att acceptera att jag inte är händig, musikalisk, intellektuell, konstnärlig eller what the fuck. Som sagt, jag är inte musikalisk för fem öre… men är det något jag kan så är det musik! Jag skulle tro att jag har bäst musiksmak i hela världen faktiskt. Jag vet vad som är bra och inte. Därför tänker jag i fortsättningen på denna blogg ge er smakprov på fin musik. Detta kommer att ske varje fredag (även om det just nu blivit lördag) Nästan som Strage på DN. Den största skillnaden mellan mig och Fredrik Strage är väl, förutom hans kompetens, att jag aldrig snortat kokain. Samt att han får betalt för att leta youtube-klipp. Men va fan... premiärklippet innehåller i alla fall det slovenska EBM-bandet Borghesia och låten Discipline
Tack till Yvette för allt stöd.

3 kommentarer:

Yvette sa...

Ah, jag delar din stolthet. Jag kanske ska bli pedagog eller nåt. Så länge jag slipper jobba med snorugar.

Anonym sa...

vafan, ska detta bli nån jävla videoblogg nu. se för fan till att spela nåt vettigt i så fall.

Wayne sa...

Yvette: Om du är skarp på rysk grammatik så kan du få betalt, angående pedagogik menar jag.

Anonym: Ja, så är det. Nej, jag tänker inte spela vettig musik.