lördag, februari 16, 2008

Master of puppets

När jag blir stor så ska jag bli kung och bestämma allt. Styra upp saker så att det blir lite jävla ordning och reda. Att bli kung är mitt mål i livet, utöver att spendera en natt med Lena Olin. På agendan för min tid som kung, när jag diktatoriskt kommer att bestämma allt, har jag bl.a. följande:

-Ringsignaler på mobiltelefoner kommer att förbjudas helt.
-Barn under 18 år kommer inte att få vistas på allmän plats, särskilt inte på kollektiva färdmedel såsom buss, tåg etc. Skulle de mot förmodan göra det så krävs förutom målsmans sällskap även munkorg och koppel. Barnen måste också vara påverkade av starkt lugnande mediciner.
-Kvinnor kommer inte längre att få bära keps. Argumentet att "det är så trist att få håret i ansiktet hela tiden" kommer inte att accepteras. Det finns förutom alternativet att klippa sig andra hjälpmedel som duger gott. Exempelvis diadem och hårnål.
-Alla överdrivet glada människor kommer att låsas in. Karsuddens sjukhus i Katrineholm kommer att byggas ut och få extra avdelningar lämpade för förvaringen av dessa vandrande tickande bomber som egentligen inte mår speciellt bra.
-Melodifestivalen och annan undermålig underhållning kommer att läggas ned. Kommersiella radiokanaler kommer dock att finnas kvar. Kanske inte i samma utsträckning som idag, men pöbeln måste ju ändå på något sätt stimuleras. Kanske kan Bionda få en egen kanal. Det duger gott.
-Mi Ridell kommer inte längre att kunna ses i offentliga sammanhang.
-Stockholm byts ut mot Köpenhamn som huvudstad. Det är i skrivande stund inte helt klart om de två städerna kommer att göra ett geografiskt skifte. Göteborg kommer att få finnas kvar, men Göteborgsdialekten blir förmodligen inom en kort period helt avskaffad.
-Alla livsmedelsbutiker ska alltid erbjuda låga priser på korv och folköl.


Jaja, nu ska jag posera i min kungakrona framför spegeln. Och ta hand om mig själv, putsa den lilla spiran så att säga.

5 kommentarer:

Anonym sa...

have a nice wank son!

Anonym sa...

kan du som kung förbjuda tomma kylskåp? Jag är ju så jävla hungrig!

Anonym sa...

Jag ser med glädje fram emot den dag du börjar regera. Kom förbi någon kväll så kan vi jobba fram lite fler förändringar som det finns ett högst akut behov av att införa.

tex.

-Det måste genast införas någon form lägsta hastighet att gå i när man är ute bland folk. Det här med att "flanera" runt på stan måste stoppas.
-Slopa regeln med att inte servera öl innan 11:00 eller till för berusade människor.
-Starköls försäljning på strippklubbar kommer i fortsättningen vara ett krav. Samt humanare priser.
-Porr, öl och ciggaretter ska finns i automater likt dem på tunnelbanan. Det bör även vara avdragsgillt på deklarationen.

jag ser gärna mig själv in roll som rådgivare, hör av dig när det är dags att tillsätta den posten.

Wayne sa...

Arto: Det var underbart!

Daniel arap: Det kommer givetvis att övervägas. Tomma kylskåp är jättejobbigt.

Lars: Dina punkter stämmer väldigt bra överens med mina åsikter, så ett framtida samarbete är en självklarhet.

stefanmedo sa...

förslaget från pisspysslingen står kvar angående vintunnorna också, om konungen får för sig att gå ut på vandring genom riket.